آخرین اخبار

پرتقال تامسون ارزان ترین میوه بازار کشور+ جدول قیمت ها

پرتقال تامسون شمال ارزان ترین میوه در بازار کشور و فلفل دلمه رنگی و کلم بروکلی از سبزیجات لوکس این بازار به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، انواع میوه و صیفی جات در فصل خود قیمت مناسبی داشته و پس از پایان فصل قیمت‌ها افزایشی می‌شود. با پایان فصل سرما میوه‌هایی همچون پرتقال نسبت به پیش از سال گران‌تر شده‌اند اما همچنان می‌توان گفت ارزان‌ترین میوه در بازار ایران است. کف قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال در میدان بزرگ عمده فروشی میوه و تره بار ۱۰ هزار تومان بوده و بالاترین نرخ این میوه پاییزی ۴۵ هزار تومان سقف قیمتی پرتقال جنوب است. این عدد نسبت به سال گذشته حدود ۴۴ درصد افزایش و در بهترین کیفیت پرتقال تامسون ۲۰ درصد بوده است.

قیمت عمده فروشی سیب قرمز روند کاهشی داشته و بهترین کیفیت این میوه از ۵۰ به ۴۰ هزار تومان رسیده است اما سیب زرد گران شده و بهترین کیفیت آن با افزایش ۲۲ درصد از هر کیلو ۴۵ به ۵۵ هزار تومان رسیده است.

نرخ هندوانه این میوه آب بر در این روزها معمولاً نوبرانه محسوب شده و محصولات جنوب کشور بازار را تأمین می‌کند. نرخ آن در بهترین کیفیت با افزایش ۹۲ درصدی از هر کیلو ۱۳ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

وضعیت قیمت در بازار صیفی جات

برخی سبزیجات مانند خیار و پیاز کاهش داشته و خیار رویال در بهترین کیفیت با کاهش ۵۰ درصدی از هر کیلو ۱۸ به ۹ هزار تومان رسیده است. این عدد برای خیار گلخانه‌ای ۲۸.۵ درصد بوده و هر کیلو خیار پرورش یافته در گلخانه‌های کشور به مبلغ ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که هفته پایانی اسفند ۱۴۰۱ خیار گلخانه‌ای هر کیلو ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شد. اما گوجه فرنگی افزایش قیمت داشته و قیمت این محصول پرمصرف از هر کیلو ۱۲ هزار تومان در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۱ به ۱۶ هزار تومان در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ رسیده است. به این ترتیب نرخ گوجه فرنگی در بازار حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وضعیت بازار لاکچری ها

در نرخ نامه میدان مرکزی عمده فروشی میوه و تره بار همچنان نرخ توت فرنگی گنجانده نمی‌شود اما آناناس هر کارتن از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. بر اساس بزرگی و کوچکی این میوه در هر کارتن بین ۶ تا ۸ عدد آناناس چیده می‌شود.

موز وارداتی اکوادور هم از هر کیلو ۶۹ هزار تومان با افزایش حدود ۷ درصدی به ۷۴ هزار تومان رسیده و این عدد برای موز هندی ۶۳ هزار تومان است که نسبت به هفته پایانی اسفند سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

قیمت فلفل دلمه رنگی همچنان بر اساس عرضه و تقاضا بوده و به این محصول کلم بروکلی نیز اضافه شده است.

سیر خشک و فلفل دلمه سبز با هر کیلو ۶۰ هزار تومان از جمله سبزیجات گران قیمت در بازار ایران به شمار می‌روند.

در ادامه قیمت هفتگی میوه و صیفی جات از ۲۲ تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ آمده است.

 

پرتقال تامسون ارزان ترین میوه بازار کشور+ جدول قیمت ها

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها