آخرین اخبار

طرح ملی الگوی کشت فردا رونمایی می شود

طرح ملی الگوی کشت فردا در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طرح ملی الگوی کشت فردا با حضور مسئولان کشور، وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی رونمایی می شود.

برنامه رونمایی قرار است فردا در سالن خوشه،‌ ساختمان خیابان طالقانی،‌ جنب وزارت نفت برگزار شود.

این طرح از سال ۱۳۵۰ تا امروز یکی از مباحث مهم کشاورزی کشور بوده و در همه برنامه‌ها تاکید شده که وزارت جهاد کشاورزی باید الگوی کشت را اجرا کند.

طرح الگوی کشت می‌خواهد به کشاورزان بگوید که چه محصولی را در کدام مناطق و به چه میزان بکارند و البته باید تضمین‌های اجرای آن هم مشخص شود که کشاورز را به ادامه کار دلگرم و در میانه راه منصرف نکند. اگر به کشاورز می گوییم چه بکارد و چه نکارد باید درآمد آن را هم تضمین کنیم.

باید مشوق های لازم برای هدایت کشاورزان به سمت محصولاتی که مد نظر این وزارتخانه است در نظر گرفته شود، پیش از این وزارت جهاد کشاورزی گفته بود برای اجرای این طرح باید وزارتخانه های دیگر ی هم دخیل باشند و باید دید فردا که این طرح رونمایی می شود چه وظایفی برای دیگر بخش ها دیده شده است.

طرح اجرای الگوی کشت، به دنبال هدایت تولید به سمت محصولات اساسی به جای محصولات آب بر است، محصولاتی که در سبد غذایی مردم نقش بیشتری دارند و در امنیت غذایی مردم نقش موثرتری دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها