آخرین اخبار

اجرای الگوی کشت از قله‌های عملیاتی در آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای الگوی کشت یکی از قله‌های عملیاتی در آینده است.

عکس


 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی الگوی کشت در جمع مدیران ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش کردیم تا الگوی کشت را به عنوان یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین مولفه‌های برنامه توسعه ششم داشته باشیم.

وی افزود: الگوی کشت در برنامه ششم قله‌ای بوده تا با اجرایی شدن آن چاه‌های آب کشاورزی نیز ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا به امروز سیاست‌های کلی ابلاغ شده، که می‌تواند یک انقلاب را در حوزه کشاورزی ایجاد کند، همچنین حاکمیت بنا دارد تا آنچه را دارد در اختیار مردم قرار دهد.

وی گفت: شفاف‌سازی یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که از سال ۹۵ کلید آن زده شد و شفاف کردن نفت در دستور کار قرار گرفته است که سبب ایجاد تبصره ۱۴ در قانون بودجه سال ۹۵ شد.

وی با اشاره به صرفه‌جویی چند میلیارد دلاری با اجرای الگوی کشت، یادآور شد: باید درآمد حاصل از این رونق را به کشاورزان بدهیم.

حاجی‌ بابایی تصریح کرد: امسال اولین سالی است که سقف بودجه در ۴۲ سال گذشته تغییری نکرده تا تورم نداشته باشیم.

وی گفت: من به مدیران جهاد کشاورزی اعتقاد دارم و آنان می‌توانند تحول ایجاد کنند و مجلس شورای اسلامی نیز به این مهم کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که کشاورزی امروز در دنیا یک مسئله امنیتی و اقتصادی به شمار می‌رود، یادآور شد: همچنین عزتمندی ملت و سلامت مردم نیز در گرو کشاورزی است و ما می‌توانیم در کشاورزی دنیا نقش مهمی داشته باشیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به این که کشاورزی می‌تواند محیط زیست، اشتغال و وابستگی در واردات را نیز سامان دهد، یادآور شد: رئیس جمهور نیز به بخش کشاورزی اعتقاد دارد زیرا اجرای الگوی کشت یکی از قله‌های عملیاتی در آینده است.

وی در پایان گفت: بخش کشاورزی باید برنامه برای بودجه سال آینده و برنامه توسعه هفتم را ارائه دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها