آخرین اخبار

رونمایی از «دامدارکارت» در وزارت جهاد کشاورزی/ نهاده دامداران تأمین می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم رونمایی از «دامدارکارت» گفت: این کارت تسهیلات ۱۱ درصد است که در سه قالب ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان به دامداران داده می‌شود.

14000922000136_Test_PhotoN

به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، «دامدارکارت» امروز در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد. این کارت شرایط دریافت نهاده و خوراک دام و طیور را آسان‌تر می‌سازد. نقدینگی 10، 50 و 20 میلیون تومانی دراختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد تا راحت‌تر بتوانند نهاده خریداری کنند. 

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این رونمایی گفت: به دلیل خشکسالی، روستائیان و عشایر با کمبود علوفه مواجه شدند و به این خاطر برای تأمین مالی تولیدکنندگان، «دامدارکارت» طراحی شد.

وی افزود: براساس پرونده‌هایی که دامداران دارند، از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی می‌شوند و تسهیلات 10، 20 و 50 میلیون تومانی با سود 11 درصد به آنها داده می‌شود.

ساداتی‌نژاد افزود: تلاش می‌کنیم تا در ادامه با اختصاص یارانه، سود «دامدارکارت» را به زیر 10 درصد کاهش دهیم. 

وی دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حمایت از دامداران اشاره کرد و گفت: خرید دام عشایر اجازه صادرات دام زنده و دادن نهاده امانی و «دامدارکارت» از اقدامات کوتاه‌مدت است که انجام می‌شود. 

وی افزود: دو برنامه بلندمدت هم در دست اجراست که نخست می‌خواهیم خوراک دام ارزان با افزایش تولید دراختیار تولیدکنندگان قرار دهیم در ادامه، تولید قراردادی برای گوشت قرمز را اجرایی خواهیم کرد که در این مدل، دامداران با شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ قرارداد می‌بندند و از طریق آنها حمایت می‌شوند که در افزایش تولید بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها