آخرین اخبار

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شد

در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» به سمت معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شد.

IMG_1516

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در بخشی از این حکم آورده است: شناسایی دقیق مشکلات بخش کشاورزی، انجام پژوهش‌های کاربردی، ارتقای سرعت نفوذ دانش، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در فعالیت‌های علمی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به حفاظت از منابع و ذخایر ژنتیکی و هسته‌های اولیه اعم از زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی از اهم انتظارات است.

خیام نکویی دارای دکترای بیوتکنولوژی گیاهی از دانشگاه پاترا UPM مالزی و دانشیار دانشکده علوم زیستی دانشگاه تربیت مدرس است. وی هم‌زمان با صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی به عضویت این نهاد انقلابی در شهرستان بیرجند درآمد و از سال ۱۳۶۴ در جهاد سازندگی استان اصفهان فعالیت خود را در کمیته کشاورزی آغاز کرد.

خیام‌نکویی بنیانگذار پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور است و از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، معاونت فناوری و نوآوری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشاور دبیر شورای انقلاب فرهنگی در امور نخبگان و عضو شورای علمی ملی بنیاد نخبگان اشاره کرد.

پیش از این «کامبیز بازرگان» سمت رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را بر عهده داش

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها