آخرین اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: آبخیزداری نیازمند قانون و ردیف بودجه مستقل است

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر هوشمندسازی منابع طبیعی گفت: آبخیزداری نیازمند قانون و ردیف بودجه مستقل است که باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

169053390

ه گزارش خبرنگار ایرنا، «سیدجواد ساداتی نژاد» عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم پنجمین بزرگداشت ملی مقام جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی افزود: اکنون قانونی برای آبخیزداری در کشور نداریم که باید با سرعت، قانونی برای این موضوع تدوین شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: منابع طبیعی جز میراث‌های ماندگار و بین نسلی است و آب و خاک چیزی نیست که براحتی بدست بیاید و از دست برود زیرا سالیان زیادی طول می کشد تا خاکی تولید و درختی به ثمر برسد.

وی تصریح کرد: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی حفظ این میراث برای نسل های آینده است؛ امروز تخریب های زیادی در عرصه منابع طبیعی از جمله مرتعی، جنگلی و سفره‌های آب زیرزمینی  وجود دارد به طوری که در برخی نقاط کشور دچار سیل و سیلاب و حتی حریق جنگل ها می شویم. باید با حواس جمع مواظب این میراث بین نسلی باشیم.

ساداتی نژاد اضافه کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این بخش رخ داده و کشورهای دیگر از جمله چین می توانند از تجارب ما به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان بهره ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی: آبخیزداری نیازمند قانون و ردیف بودجه مستقل است

ضرورت استفاده از نگاه بومی برای حفاظت از منابع طبیعی 

وی با بیان اینکه ایران دارای ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی است، گفت: حمایت ما حفاظت از منابع طبیعی کشور است که با هوشمندسازی می توانیم از جنگل خواری و تخریب آن جلوگیری کنیم.

عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: به طور حتم باید از نگاه و دانش بومی بهره برده و تلاش کنیم با مشارکت مردم امور را پیش ببریم؛ البته باید اذعان کرد که اقدامات خوبی تا به امروز در حفاظت از جنگل ها و مراتع انجام شده است.

وی ادامه داد: چالش امروز ما خدماتی چون حقوق و مزایا، بیمه و نحوه استخدام حافظان منابع طبیعی است که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه کارهای خوبی در این زمینه انجام شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شبکه رادیویی منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار استان کشور افتتاح و همچنین از کارت ویژه ضابطان قضایی برای جنگلبانان رونمایی شد.

در این مراسم ۱۷ جنگلبانان و جانثاران نمونه و همچنین از خبرنگاران ریحانه یاسینی و مهشاد کرمی تقدیر به عمل آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها