آخرین اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: مسوولان سراغ دامداران و کشاورزان بروند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسوولان جهاد کشاورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها پیش از آنکه کشاورزان و دامپروران برای رفع مشکلاتشان به سراغ آنان بیایند خدمت این عزیزان برسند و مشکلات آنان را جویا شوند.

169052287 (1)

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در بازدید از یک مجتمع دامپروری در آران و بیدگل در شمال اصفهان با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران افزود: مسوولان باید سراغ دامدار و کشاورز بروند و با درک شرایط و وضعیت آنان به این قشر زحمتکش و تولیدکننده کشور مشاوره و خدمات لازم را ارایه دهند.

وزیر جهاد کشاورزی: مسوولان سراغ دامداران و کشاورزان بروند

وی تصریح کرد: در برهه کنونی و با توجه به مشکلات و گرفتاری‌های زیاد کشاورزان و دامداران، نخستین خدمت و وظیفه مسوولان این است که نزد آنان بروند تا دست کم با ارتباط و تعامل با تولیدکنندگان و شنیدن مشکل‌ها، آنان را دلگرم کنند.

مهرداد مرادمند رییس سازمان جهادکشاورزی اصفهان نیز با اشاره به تعدد فعالیت دامداری‌های پیشرفته در این استان خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان این عرصه می‌توانند با هماهنگی انجام شده علاوه بر بازدید از سایر واحدهای تولید دام، درباره برخی مسایل به ویژه در مباحث زیست محیطی تبادل تجربه کنند.

مدیر واحد دامپروری با ۲ هزار راس دام نیز با اشاره به مشکل کمبود نهاده‌های دامی گفت: برای این مجموعه در برهه کنونی که وضعیت اندکی بهتر شده فقط ۱۰ روز در ماه خوراک دام به طور دولتی تامین می‌شود و برای ۲۰ روز دیگر باید خوراک دام آزاد خریداری شود که به هیچ وجه مقرون به‌ صرفه نیست.

عباس دارایی با تاکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون بسیاری دامداران به کشتار گاوهای خود روی آوردند تا بتوانند همچنان به فعالیت در این بخش ادامه دهند، افزود: سیلو و انبارها خالی است و برای تغذیه دام فقط به طور روزانه یونجه خالی می‌کنند.

این دامدار مشکل دوم را نیز کمبود نقدینگی و بحث سرمایه در گردش عنوان و اضافه کرد: باید نقدینگی وجود داشته باشد تا بتوان نهاده‌ را زودتر و ارزان‌تر خرید کرد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز (جمعه) نیز از باغ ۴۰۰ هکتاری منطقه برزک کاشان بازدید و مقرر کرد با برنامه‌ریزی انجام شده جهاد سازندگی تا یک ماه آینده با کمک تعاون روستایی، شورای شهر برزک و کشاورزان مالک در این باغ مدیریت یکپارچه را مدنظر قرار دهند تا پس از آن وزارت جهاد کشاورزی تمهید و تسهیلات لازم را به زودی برای رفع مشکل‌های حوزه آبیاری این باغ در نظر بگیرد.

باغ ۴۰۰ هکتاری برزک چهارم اردیبهشت ۱۳۹۲ با حضور معاون وقت رییس جمهوری در امور بین‌الملل افتتاح شده بود.

برزک با حدود پنج هزار نفر جمعیت در دامنه رشته‌های کوه کرکس و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده و دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها