آخرین اخبار

ضعف برنامه‌ریزی و نظارت عامل صف‌های مرغ و کوچک شدن سفره مردم شد

مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: سیاست‌های غلط و ضعف برنامه ریزی و نظارت باعث افزایش قیمت‌ها، ایجاد صف‌های طولانی و کوچک شدن سفره مردم شد.

مرغ

 به نقل از فارس :علی اشرف منصوری مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد مشکل مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: سیاست‌های غلط و ضعف برنامه ریزی و نظارت در حوزه ذخیره سازی، تامین و توزیع نهاده‌ها باعث افزایش قیمت‌ها، ایجاد صف‌های طولانی و کوچک شدن سفره مردم شده است، اما این امیدواری وجود دارد که با تشکیل دولت انقلابی نظیر آیت الله رئیسی بار دیگر شاهد شور و نشاط و امید در بین کشاورزان ،دامداران و روستائیان کشور باشیم.

وی افزود: در شرایط کنونی که کشاورزی کشور بیمار و ضعیف شده است، تنها با انتخاب دولت مردمی و قوی می‌توان این بخش بسیار مهم و اثرگذار در امنیت غذایی را از بحران خارج کرد.

مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های کشاورزی ادامه داد: از مشکلات فعلی مبتلابه کشاورزی، مشکل حاد حکمرانی مدیریتی در سطح کلان وزارت جهاد کشاورزی، فقدان نگاه به زنجیره ، عدم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فرسایش و ناپایداری منابع تولید، ناتوانی در استفاده از بازارهای نوین مالی، عدم امنیت و تأمین لجستیک تولید، عدم بهره مندی از دانش و تکنولوژی روز دنیا وعدم پاسخگویی به نیاز روز کشاورزان است.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی بخش‌های تحقیقات آموزش و ترویج ، عدم کفایت سرمایه گذاری دولت‌های قبل در بخش کشاورزی،عدم وجود نظام بهره‌برداری مناسب ، ایجاد تلاطم در بازار به دلیل ناتوانی در تامین و توزیع به موقع نهاده‌ها و محصولات کشاورزی،عدم وجود نظام بهره برداری مناسب، ناتوانی در اجرای الگوی کشت در مناطق مختلف کشور، ناکارآمدی نظام بانکی وپایین بودن بهره‌وری در حوزه‌های مختلف تولید از جمله زراعت ،باغبانی ،دام و طیور ،آبزیان و در حوزه مصرف آب، همچنین بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و ضعف‌ها در حوزه بازرگانی کشاورزی از جمله مشکلاتی در بخش کشاورزی است که می‌توان برشمرد.

و ی اظهار داشت: دولت انقلابی برای همه این مشکلات برنامه اصولی و اجرایی مدون دارد و در صورت انتخاب توسط مردم شریف ایران ،تمام همت خود را جهت حل معضل کشاورزان به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به کار خواهد گرفت.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی ظرفیت‌های حوزه زاگرس نظیر برخورداری از 47 درصد جنگل‌ها، 47 درصد آب شیرین ،69 درصد اراضی زراعی ،54 درصد تولیدات زراعی و 57 درصد تولید گندم نقش مهمی در تولیدات کشاورزی کشور دارند.

وی تصریح کرد:51 درصد باغات و 47 درصد جمعیت دام سبک و 55 درصد جمعیت دام سنگین در منطقه زاگرس قرار دارد و ظرفیت‌های بسیار غنی و گسترده ای در حوزه‌های مختلف کشاورزی اعم از آبزی‌پروری ،دام و طیور ، جنگلها و مراتع ،باغبانی و زراعت برخوردار است؛ در صورت احیاء کامل این ظرفیت‌ها و افزایش بهره وری و و سرمایه‌گذاری بیشتر دولت و رفع قوانین مزاحم می‌تواند ضمن تامین امنیت غذایی، موجبات اشتغال گسترده و توسعه صادرات را فراهم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها