آخرین اخبار

متضرر شدن عشایر اردبیل با تلف شدن 200 راس دام

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از تلف شدن ۲۰۰ راس دام در شهرستان نیر به دلیل بارش برف خبر داد.

متضرر شدن عشایر اردبیل با تلف شدن 200 راس دام

 

به نقل از ایانا: حاتم طهماس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: قبل از بارش برف هشدارهای لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و امور عشایر برای بارش برف داده شده بود، همچنین اطلاع رسانی‌های لازم انجام گرفته بود اما متاسفانه بسیاری از عشایر غافلگیر شدند. مرکز بارش برف در قله سبلان بود.

وی ادامه داد: متاسفانه عشایر ما به دلیل خشکسالی شدید در شمال کشور و همچنین نیاز به ترک منطقه و مستقر شدن در مناطق ییلاقی درگیر بارش برف شدند. بارش برف بسیار سنگین بود و در برخی از مناطق حتی به یک متر هم می‌رسید.

طهماس‌پور افزود: بعد از اطلاع‌رسانی عشایر و با خبر شدن از وضع موجود خیلی سریع اقدامات لازم را انجام دادیم و فرمانداری، استانداری، ستاد مدیریت بحران، سپاه استان اردبیل و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط که لازم بود حضور داشته باشند و امدادرسانی انجام دهند، خود را به منطقه رساندند.

وی اضافه کرد: با فرمانداران مناطق ییلاقی تماس تلفنی برقرار شد، اما متاسفانه گسترده بودن بارندگی، کل منطقه سبلان را درگیر کرده بود و به دلیل اینکه بیش از ۴۰ درصد از عشایر ما برون کوچ هستند و در زمان ییلاق در حوزه استان آذربایجان شرقی مستقر می‌شوند، خسارت بیشتری را متحمل شدند. ۶۰ درصد از عشایر ما نیز در شهرستان مشکین شهر  دوره ییلاق خود را پشت سر می‌گذارند.

مدیر کل امور عشایر استان توضیح داد: بعد از انجام مکاتبات و اکیپ‌بندی‌ها همکاران ما با وجود سختی مسیر و عدم آنتن‌دهی به مناطق اعزام شدند. اکیپ‌بندی‌ها و سازماندهی‌های لازم انجام گرفت و هر اکیپ به مناطق مختلف به همراه نان، نفت، نایلون برای پوشش دام‌ها و علوفه  خشک برای دام‌ها رفتند.

وی بیان کرد: با وجود تمام این خدمات رسانی‌ها ضعیف بودن دام عشایر به همراه سرمازدگی موجب تلف شدن دام‌ها شد. اگر خدمات رسانی و امداد رسانی دستگاه‌های ذی‌ربط نبود امکان خسارت و تلفات بیشتری را می‌دادیم.

طهماس‌پور بیان کرد: در حال حاضر نیز به امدادرسانی در برخی از مناطق نیاز داریم. همچنان در برخی از مناطق شاهد برف هستیم که همین موضوع و رفت و آمد را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: هنوز آماری از تلفات در دست نیست و نمی‌توان گزارش دقیقی ارائه داد اما به صورت تقریبی بیشترین تلفات را در شهرستان نیر و مشکین شهر داشتیم.

طهماس‌پور خاطرنشان کرد: در مجموع تا الان نزدیک به 200 راس دادم در شهرستان نیر تلفات داشتیم. متاسفانه عشایر ما متضرر و متحمل خسارت زیادی شدند. با صحبت‌های انجام شده با ستاد مدیریت بحران استان، فرمانداری و مدیریت بیمه تصمیم بر آن شد تا خسارت احصاء شود، برآورد خسارت انجام گیرد و از طرق دستگاه‌های ذی‌ربط برای جبران خسارت اقدام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها