آخرین اخبار

نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، فرصتی برای حضور فعالانه استعدادها

دومین روز نمایشگاه مسئله‌محور دستاوردهای اقتصادی سازمان کوثر با افتتاح رویداد سه روزه استارتاپ ویکند برای پردازش ایده و طرح‌های جدید برگزار و از سامانه هوشمند کوثر نیز رونمایی شد.

به نقل از ایرنا، نمایشگاه مسئله‌محور دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه با حضور ۴۲ شرکت فعال در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از روز سه‌شنبه دوم اسفندماه آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه چهار روزه، ۱۲۴ مسئله شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر احصا و در هفت مسئله با اهمیت تدوین شده است تا با شرکت‌های دانش بنیان توانمند در رفع مشکلات، قرارداد منعقد می‌شود.

در نخستین روز آغاز به کار نمایشگاه مسئله‌محور دستاوردهای اقتصادی کوثر از سامانه «بامک» (سامانه عرضه مستقیم محصولات شرکت‌های وابسته) به عنوان بازار مشترکی جهت ارائه محصولات به ایثارگران با حضور مسئولان بلندپایه کشوری رونمایی شد که در مرحله اول با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد زیر قیمت درب منزل تحویل داده شود.

نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، فرصتی برای حضور فعالانه استعدادها

امروز و در دومین روز از فعالیت نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، چهارشنبه سوم اسفندماه نمایشگاه با رویدادی علمی و فناورانه با عنوان استارتاپ ویکند ایثارگران با شعار با هم می‌سازیم به کار خود ادامه داد.

این رویداد جانبی با همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و با همکاری سازمان اقتصادی کوثر برای نخستین بار با برگزاری کنفرانس و پنل، جهت ارائه طرح‌های جدید و نوآورانه حاضران از استان‌های مختلف برنامه ریزی شده است.

افراد در هر سنی با حضور در این برنامه می‌توانستند ایده‌ای که تاکنون مطرح نشده بوده است، در ۶۰ ثانیه ارائه دهند و ۱۰ طرح در نهایت با رای هیات داوران به مرحله پردازش راه پیدا می‌کنند و باقی حاضران می‌توانند با پیوستن به این گروه‌ها در رقابت باقی بمانند.

در ادامه طی سه روز مسابقه ایده‌های مطرح شده پردازش می‌شود و روز جمعه در نهایت سه گروه برنده اعلام می‌شوند که جایزه نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۲۰ میلیون تومان و نفر اول ۲۵ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

طی این سه روز کارآفرینان و سرمایه گذاران از این رویداد بازدید خواهند کرد و امکان انتخاب هر ایده و طرحی برای اجرا وجود دارد که می‌تواند مسیر جدیدی را پیش روی جوانان خلاق باز کند.

نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، فرصتی برای حضور فعالانه استعدادها

«علی شهابی» عضو هیات مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول برگزاری استارتاپ ویکند با بیان اینکه در سال‌های گذشته رشد چشمگیری در زمینه دانش بنیان کشور رخ داده است، تصریح کرد: در دهه گذشته رتبه دانش بنیان کشور نرخ صعودی بسیار خوبی را در جهان طی کرده است و ۴۰ پله بالاتری قرار گرفته و موجب تسهیل در حوزه کسب و کارها شده است.

وی افزود: با کمک رویدادهایی مانند استارتاپ ویکند می‌توانیم یک زیست بوم فناورانه بهتر ایجاد کنیم؛ زیرا نگاه امروز کشور، به سمت ساخت و توسعه است.

شهابی تاکید کرد: تفاوت این برنامه با دیگر رویدادها، حضور ایده‌های متنوع با هر سن، تخصص و توانایی است که می‌تواند در کنار داشتن خروجی موفق، کارگاهی آموزشی برای حاضران باشد.

داوران حاضر نیز این رویداد را فرصتی سه روزه برای یادگیری گوش دادن، تحلیل و محاسبه دقیق اعداد و ارقام معرفی کردند که می‌تواند مسیر موفقیت را برای علاقه‌مندان بگشاید.

همچنین این رویداد را فرصتی طلایی برای آموزش دانستند که در زندگی کمتر می‌توان از نزدیک تجربه کرد.

نمایشگاه دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، فرصتی برای حضور فعالانه استعدادها

در دومین روز نمایشگاه از سامانه هوشمند کوثر برای ارائه شفاف اطلاعات تولید، فروش، انبار، نیروی انسانی و صورت‌های مالی در جهت شفاف سازی رونمایی شد.

بر این اساس مدیران می‌توانند با استفاده از گزینه داشبورد در این سامانه پس از ورود به بخش اصلی، اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم‌گیری و مدیریت زیرمجموعه‌ها استفاده کنند و از سوی دیگر طراحی سامانه به گونه‌ای بوده که مدیران بتوانند به سهولت با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در مورد روند فعالیت تصمیماتی را اتخاذ و ابلاغ کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر در سالن ۳۸A محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده است و تا جمعه پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ همراه با ارائه دستاوردهای شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها