آخرین اخبار

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درخواست همه اصناف بود/ اجرای کشت قراردادی گندم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زمان تصمیم برای اصلاح تخصیص ارز ترجیحی، تمام صنوف از جمله لبنیات، دام و طیور خواستار اقدام در این زمینه بودند.

بهنقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جواد ساداتی‌نژاد» در یکصد و یازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: زمانی که در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی فعال بودم، صنف و صنعت به دنبال آزادسازی نرخ ارز بودند تا اینکه دولت در کنار بخش خصوصی آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت فروش گندم باید مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: در هفته آینده گفت‌وگو در این زمینه انجام خواهد شد و موضوع به صورت کارشناسی بررسی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کشت قراردادی گندم گفت: این طرح از سال جاری اجرایی می‌شود و بخش خصوصی باید در کنار دولت قرار بگیرد.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: مقرر شده در این طرح نهاده متناسب با اقلیم به کشاورز اهدا شود و تامین مالی برای خرید سم و کود و بیمه برای محصول در دستور کار قرار دارد تا معیشت کشاورز تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این سازوکار مشکلات معیشت کشاورز حل می‌شود، تولید افزایش پیدا می‌کند و نیاز به واردات کاهش می‌یابد، اما برای اجرا نیاز به تامین مالی داریم که دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها باید با هم همکاری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تصمیم‌گیری‌های دولت واگذاری ذخایر مواد غذایی به بخش خصوصی مطرح است، تصریح کرد: در این بخش نیز می‌توانیم با بخش خصوصی مشارکت کنیم.

ساداتی‌نژاد ضمن تقدیر از عملکرد بخش خصوصی در زمان حذف ارز ترجیحی، گفت: بخش خصوصی در مردمی سازی یارانه غیرتمندانه کمک کرد و کل زنجیره تامین کالا کارنامه همکاری درخشانی را ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در مردمی سازی یارانه، اصلاح اقتصادی خیلی سختی را به سرانجام رساندیم، بیان کرد: در آن زمان به گونه‌ای بود که مصرف کننده و تولید کننده باید دوشادوش یکدیگر از آن عبور می‌کردند که با موفقیت نیز به سرانجام رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها