آخرین اخبار

کشاورزی قراردادی تقریباً یک تسهیلات صفر درصد است

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: کشاورزی قراردادی یک تسهیلات صفر درصد است که حجم زیادی از نقدینگی موردنیاز کشاورزان از این طریق قابل تامین است.

به نقل از ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «عباس پاپی زاده» در بازدید از مزارع کلزا در علی‌آباد کتول افزود: امروز وزارت جهاد کشاورزی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ها، سیاست حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی را به‌عنوان محوری‌ترین سیاست در نظر گرفته است.

رییس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: به‌عنوان مثال امروز برای اولین‌بار وزارت جهاد کشاورزی برنامه کشت قراردادی با کشاورزان را عملیاتی کرده و در قالب این برنامه کشاورزان با قراردادهایی که با زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی می‌بندند، می‌توانند نهاده موردنیاز خود مثل کود، سم و بذر و حتی کرایه حمل محصول را از طریق دولت و شرکت‌های زیرمجموعه دولتی تامین کنند.

پاپی زاده با بیان اینکه این هزینه‌ها را در پایان فصل برداشت با کشاورزان بدون هیچ افزایش قیمت و یا دریافت سودی تسویه می‌کنند، گفت: کشاورزی قراردادی تقریباً یک تسهیلات صفر درصد است و بدون اینکه کشاورزان به بانک مراجعه کنند یا وثیقه‌ای را تامین کنند و یا پرونده‌ای را تشکیل دهند، حجم زیادی از نقدینگی موردنیاز آنان از این طریق قابل تامین است.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به این که در سال‌های گذشته آزادسازی قیمت نهاده‌های کشاورزی مثل کود، سم و بذر انجام شده است، امروز کشاورزان نهاده موردنیاز خود را عملاً از بازار آزاد تامین می‌کنند، بنابراین لازم بود محصول کشاورزان هم با قیمتی که در بازار آزاد مشخص می‌شود به فروش برسد که با انجام طرح مردمی‌سازی یارانه‌های کالاهای اساسی ما امروز به این هدف رسیده‌ایم.

وی گفت: کشاورزان عزیز ما اگر در گذشته محصولات خود را با قیمت خیلی پایین‌تری به بازار عرضه می‌کردند امروز می‌توانند محصولات خود را با قیمت متناسب با بازار و شرایطی که نهاده را تامین می‌کنند به فروش برسانند.

 رییس سازمان امور عشایر ایران همچنین امروز به‌صورت سرزده به‌منظور بررسی و نظارت بر فعالیت‌های تولیدی و سیلوهای شرکت روغن‌کشی طلای سفید گنبد، از این شرکت بازدید کرد.

این شرکت با هدف روغن‌کشی از دانه‌های روغنی سویا، کلزا، آفتابگردان و گلرنگ با ظرفیت ۵۰۰ تن در شبانه‌روز و ظرفیت تولید و استحصال ۱۸۰ هزار تن انواع دانه‌های روغنی یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های کشور است که در ۱۸ کیلومتری شهرستان گنبدکاووس واقع شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها