آخرین اخبار

مصوبه طرح توسعه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی ابلاغ شد

مصوبه طرح توسعه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی به دستور وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

عکس

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در نامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور، مصوبه طرح توسعه سطح زیر کشت و افزایش عملکرد دانه‌های روغنی (سویا) را ابلاغ کرد.
متن این مصوبه به شرح زیر است:
به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، مصوب پنجم آبان‌ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره ۱۸۰/۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹/۹/۱۲ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به منظور ایجاد زمینه‌های تشویق کشاورزان به توسعه سطح زیر کشت و عملکرد در واحد سطح (هکتار) دانه های روغنی (سویا) و نیز تنوع‌بخشی به سیاست‌های حمایتی کشاورزی در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۲/۵ تصویب کرد:
۱. وزارت جهاد کشاورزی موظف است در قالب کشت قراردادی تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان تولید کننده دانه سویا در سال ۱۴۰۱ یارانه کاشت به طور مستقیم و بلاعوض پرداخت کند.
۲. جهاد کشاورزی مکلف است، یارانه موضوع بند یک را از محل منابع در اختیار تامین کند.
۳. دستورالعمل نحوه اجرای این مصوبه توسط معاونت امور زراعت با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، اتاق اصناف کشاورزی ایران و شرکت بازرگانی دولتی ایران با رویکرد توسعه کشت دانه سویا و همزمان توجه به افزایش عملکرد میزان تولید تحویلی به مباشر خرید و سایر شاخص‌های افزایش عملکرد تهیه و به دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارائه که پس از تایید توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا ابلاغ می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها