آخرین اخبار

ورود نیم میلیون تُن کالای اساسی با 8 کشتی به بندر امام

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ورود بیش از نیم میلیون تن کالای اساسی در قالب ۸ فروند کشتی به بندر امام در سال جاری خبر داد.

عکس


 

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان‌نژادیان با اعلام اینکه این کالاها به سفارش این شرکت برای تأمین نیاز مصرفی کشور و حفظ ذخایر این کالاها خریداری شده است، میزان دقیق محموله‌ی این کشتی‌ها را 513 هزار و 823 تن اعلام کرد. 

وی با اشاره به اینکه این میزان کالای وارد شده شامل 427 هزار تن گندم در قالب 6 فروند کشتی و 86 هزار تن روغن خام خوراکی در قالب 2 فروند کشتی است، اظهار کرد: کالاهای وارد شده پس از تخلیه به سرتاسر کشور ارسال می‌شود اما مقاصد گندم و روغن خام وارد شده‌ی اخیر، عمدتاً استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران و فارس بوده است.

جهان‌نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر 3 فروند کشتی حامل 209 هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند، تصریح کرد: کالاهای ترخیص شده در این بندر بر اساس برنامه‌ی حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی ناوگان جابه‌جایی بار و کالا به مبادی مصرف و مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین از خرید تضمینی گندم و دانه‌ی روغنی کلزا در این استان خبر داد و گفت: از آغاز  فصل خرید تاکنون، 350 هزار تن گندم با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 500 تومان و با پرداخت جایزه 1000 تومانی تحویل این محصول به مراکز خرید دولتی، از کشاورزان خریداری شده است و علاوه بر آن، 35 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها