آخرین اخبار

تدوین طرح احداث بوستان اربعین در شهرهای مرزی ایران و عراق برای مقابله با گرد و غبار

مشاور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تدوین طرح اولیه احداث بوستان اربعین در عراق و شهرهای مرزی ایران خبر داد و گفت: امسال کانون‌های گرد و غبار در کرکوک و موصل بیشترین فعالیت را داشته و دلیل آن خشکسالی و کمبود پوشش گیاهی در این مناطق است.

به نقل از ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا بیانی» با بیان اینکه این طرح به صورت راهبردی توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تدوین شده و قرار است با همکاری کشور عراق بر سر راه زائران احداث شود، افزود: سطح اجرای این بوستان هنوز مشخص نشده است.

مشاور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: این بوستان با توجه به توان اکولوژی سرزمین و در استان‌های ایلام و خوزستان و در کشور عراق در استان‌های ناصریه و الواسط احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف احداث این بوستان را افزایش پوشش گیاهی به منظور مقابله با گرد و غبار عنوان کرد و تصریح کرد: در بوستان اربعین گونه‌های بومی منطقه و مقاوم به کم آبی کاشته می‌شود.

بیانی ادامه داد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و کشور در حال پیگیری اجرای این طرح هستند و نامه‌نگاری‌ها با طرف عراقی باید انجام شود.

افزایش گردوخاک از کرکوک و موصل عراق به سمت ایران

مشاور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ورود گرد و غبار از عراق به ایران گفت: امسال کانون‌های گرد و غبار در کرکوک و موصل بیشترین فعالیت را داشته و دلیل آن خشکسالی و کمبود پوشش گیاهی در این مناطق است.

وی افزود: استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه تحت تاثیر گرد و غبار با منشاء خارجی هستند و با توجه به پایش تصاویر ماهواری مودیس و الگوریتم‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده ورود گرد و غبار را از سوی عراق به استان‌های خوزستان و ایلام داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها