آخرین اخبار

ساداتی‌نژاد: حفاظت از منابع طبیعی میراث جاودانه و وظیفه ملی است

وزیر جهاد کشاورزی‏ در پیامی به مناسبت هفته منابع طبیعی‏، عرصه‌های طبیعی کشور را بستر حیات و پشتوانه اصلی بخش کشاورزی دانست و حفاظت از آن را میراث جاودانه و وظیفه ملی برشمرد.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد » در پیامی هفته منابع طبیعی را به کارکنان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که حافظان منابع طبیعی هستند، تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است‌‎‌؛

خَلَقَ لَکُم ما فِی الاَرضِ جَمیعًا؛

او خدایی است که همه آنچه را (از نعمتها) در زمین وجود دارد، برای شما آفرید؛

دین مبین اسلام، انسان را به کاشت درخت و توسعه فضای سبز ترغیب و تشویق نموده و آن را از صدقات جاریه برشمرده است.

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به عنوان نمادی زیبا و با شکوه؛ بیانگر اُنس انسان با طبیعت بوده و فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما بر جای مانده به فرزندان خود آموزش داده و به رسم میراث داری و امانت‌داری، در کاشتن نهال کوشا باشیم و قدمی برای حفظ منابع طبیعی برداشته و آن را احیاء کنیم.

بدون تردید منابع طبیعی به ‌عنوان بستر حیات و توسعه پایدار و پشتوانه اصلی بخش کشاورزی نقشی اساسی در حفظ منابع پایه، سلامت جامعه و امنیت حیاتی انسان‌ها دارد و بر کنترل آب‌های سطحی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، جذب توریسم، ایجاد اشتغال، تولید مواد دارویی و صنعتی، پناهگاه حیات وحش نقشی اساسی ایفا می‌کند.

هفته منابع طبیعی امسال با شعار "همه با هم جهاد، برای حفظ و احیای منابع طبیعی"؛ فرصتی مناسب برای نقش‌آفرینی تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی است تا اقشار مختلف مردم به عنوان مهمترین و اثربخش ترین سرمایه ارزشمند برای حفظ، احیاء، توسعه و نگهداری منابع طبیعی، مشارکت نمایند.

ما باید همان گونه که در قبال انسان ها احساس مسئولیّت می‌کنیم، در قبال طبیعت هم احساس مسئولیّت کنیم، نباید اجازه دهیم کسانی با تخریب اراضی ملی، به ویژه زمین‌های اطراف شهرها و مناطق خوش آب و هوا، ثروت عمومی را به ثروت شخصی تبدیل کنند چرا که جنگل‌ها و مراتع به مثابه ریه‌های تنفسی شهرها و محیط زندگی‌ همه موجودات زنده هستند، نگهبان خاکند و آن را حفظ می‌کنند.

اینجانب ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به مردم شریف ایران و همه کارکنان خدوم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، که همواره تمام تلاش و کوشش خود را برای حیات طبیعت زنده و سرسبز به کار می‌گیرند تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها