آخرین اخبار

مجوز‌های کسب و کار صادره از سازمان دامپزشکی بازنگری می‌شوند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمامی مجوز‌هایی که از طرف این سازمان برای کسب و کار‌های مختلف صادر می‌شود، مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

به نقل از صدا و سیما، سید محمد آقامیری اظهار داشت: سهولت در روند صدور مجوز‌ها موجب کاهش هزینه برای سرمایه‌گذاران می‌شود و می‌بایست برای صدور هر یک از مجوز‌ها مدت زمان مشخصی تعیین شود.

در این شرایط، برخی سرمایه‌گذاران پشت در‌های دریافت مجوز برای احداث یک دامداری یا مرغداری قرار دارند؛ به عنوان مثال، در یکی از روستا‌های اطراف مشهد سرمایه گذاری که از سال ۸۲ مرغداری خود را تأسیس کرده و تا سال ۹۵ فعالیت کرده بود و در همین سال با تکمیل مدارک، درخواست مجوز کرده است به دلیل برخی قوانین غیر شفاف موفق به دریافت مجوز نشده یا دامداری که در شهریار درخواست مجوز قطعه بندی و عرضه مستقیم گوشت داده است نیز با همین مشکل مجوز مواجه است.

این دامدار تاکنون ۴۰ زمین و مکان مختلف برای اجرای قطعه بندی معرفی کرده، ولی همه این زمین‌ها از طرف جهاد کشاورزی رد شده و مورد تأیید قرار نگرفته است. 

این دامدار می‌گوید: در اطراف زمین‌هایی که او معرفی کرده است برخی افراد همین کسب و کار را راه اندازی کرده اند.

به هر صورت تا روز هجدهم اسفندماه بر اساس تکلیف اصل ۴۴ قانون اساسی همه دستگاه‌ها موظفند تا به طور شفاف تمام مراحل دریافت مجوز و همچنین زمان آن را در درگاه مجوز‌ها قرار دهند. 

همه مجوز‌های کسب و کار باید به شکل الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری صادر می‌شود. موضوعی که اگر به درستی اجرا شود جلوی بسیاری از امضاء‌های طلایی و عدم شفافیت در صدور مجوز‌ها را می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها