آخرین اخبار

خودکفایی کشور در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی

وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی کشور در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی خبر داد.

IMG_9801

به نقل از ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در حاشیه بازدید خود و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از خط تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شرکت واکسن سازی دانش بنیان پسوک در منطقه ماهدشت کرج، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با حضور در این شرکت های دانش بنیان توان جوانان و نخبگان کشور را در حوزه تولید واکسن دیدیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، دولت رقابتی با بخش خصوصی ندارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم بزرگترین حامی بخش خصوصی است و برای حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان به سازمان دامپزشکی و موسسه رازی ماموریت داده ایم تا با تعامل با بخش خصوصی نه تنها نیاز داخل کشور را تامین کنند بلکه بازار صادرات را نیز فراهم نمایند.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با تمام توان تولید را در کشور به حداکثر برسانیم و از تولید داخلی صیانت کنیم تا واردات به آن آسیبی نزند.

وی افزود: با صادرات این محصولات، کشورهای اطراف هم نسبت به این محصولات بی نیاز خواهند شد و ارزآوری به داخل نیز خواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این وزارتخانه حمایت های لازم را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید واکسن خواهد داشت.

ساداتی نژاد تصریح کرد: اکنون در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در کشور به خودکفایی رسیده ایم و شرکت های تولیدکننده به حمایت های صادراتی نیاز دارند تا بتوانیم در بازارهای کشورهای منطقه نیز حضور داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، بزرگترین و پیشرفته‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در شرکت تحقیقاتی، تولیدی و دانش بنیان "ویرا واکسن شایا" با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ میلیون دز واکسن در نظرآباد استان البرز به بهره برداری رسید.

پیش از این برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تزریقی تامین می شد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها