آخرین اخبار

پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی به کارخانجات چای

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال بهزراعی و بازسازی باغات و کارخانجات چای در اولویت قرار دارد، گفت: امسال به کارخانجات چای سازی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

3943179

به نقل از خبرنگار مهر، حبیب جهانساز شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به پرداخت تسهیلات برای به زراعی باغات چای و بازسازی کارخانجات این محصول، گفت: این تسهیلات از محل صندوق تخصصی چای و سرمایه‌گذاری در بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه به ازای هر هکتار چهار میلیون تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت می‌شود، بیان کرد: برای هرس کف‌بُر و اصلاح شیب نیز تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نرخ همه این تسهیلات چهار درصد بوده و بازپرداخت آن نیز حداکثر چهار سال است.

جهانساز با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای احیای باغات چای رها شده، عنوان کرد: برای هرس باغات دایر تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی و هرس کمر بُر نیز ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: برای تأمین ماشین آلات چایکاری نیز تسهیلات ۸۰ میلیونی با نرخ چهار درصد به چایکاران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده امسال در مجموع ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای احیای ۴۰۰ هکتار از باغات رها شده و برگشت هفت کارخانه چای به چرخه تولید اقدام می‌کنیم.

جهانساز با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای احیای ۵۰۰ هکتار باغ چای، بیان کرد: پتانسیل احیا و بهزراعی ۱۰ هزار هکتار باغ چای را داریم.

وی اولویت پرداخت تسهیلات به کارخانجات را برند سازی و بهداشتی کردن محصولات عنوان و بیان کرد: برای این منظور تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی برای هر کارخانه با نرخ هفت درصد و بازپرداخت حداکثر سه ساله در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها