آخرین اخبار

تشکیل پرونده قضایی برای ۱۲۴ واحد متخلف فروش سموم تقلبی

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در راستای اجرای مانور ضربتی مبارزه با سموم و آفت‌کش‌های تقلبی تاکنون ۱۲۴ پرونده قضایی تشکیل شده است.

157001187

کیخسرو چنگلوایی" روز سه شنبه در نشست خبری خود درباره مانور مبارزه با آفت‌کش های تقلبی و غیرمجاز افزود: برخورد ضربتی مبارزه با آفت‌کش های تقلبی و غیرمجاز طی ۳ روز اخیر کلید خورد و امروز روز پایانی این طرح است.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: اکنون در این طرح  ۳۱۱ تیم با حضور یک هزار و ۷۳۸ نفر فعالیت دارند که از یک هزار و ۵۷۹ فروشگاه بازدید شد.
وی تصریح کرد: این مانور برای سالم سازی محیط، حفظ حقوق کشاورزان، کمک به سلامت شبکه توزیع، توقیف آفت‌کش های تقلبی، غیرمجاز و قاچاق و جلوگیری از احتکار و عدم توزیع برخی سموم با هدف گران فروشی اجرا شده است.
چنگلوایی گفت: تاکنون حدود ۱۲۴ پرونده تخلف در واحدها و فروشگاه های مجاز تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه میزان سموم جمع آوری شده تقلبی پس از جمع بندی طی روزهای آتی اعلام می شود، افزود: این مانور ضربتی قبل از پایان سال ۱۴۰۰ دوباره اجرا می شود.

تاکنون یک گرم موز از سومالی وارد نشده است
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور درباره انتشار کلیپ ورود موز آلوده به کشور در فضای مجازی در پاسخ به ایرنا گفت: این کلیپ مربوط به کشور فرانسه بوده و ارتباطی به ایران ندارد.
وی اظهارداشت: امسال حتی یک گرم موز از سومالی وارد ایران نشده است.
چنگلوایی با تاکید بر اینکه قرنطینه محصولات کشاورزی ایران جز سختگیرانه‌ترین قرنطینه ها در دنیاست، اضافه کرد: تمامی موز ورودی به کشور از لحاظ میزان واردات و کشور مبدا ثبت شده است و چنین چیزی صحت ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها