آخرین اخبار

۲۵ هزار تعاونی در بخش کشاورزی و دامپروری فعال است

رییس اتاق تعاون ایران گفت: اکنون ۹۵ هزار تعاونی در کشور فعال است که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار تعاونی در حوزه کشاورزی و دامپروری مشغول به فعالیت هستند.

169119448

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، « بهمن عبداللهی» در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه این اتاق به عنوان نماینده بخش غیردولتی و بخش تعاون از سال ۷۲ تاسیس و فعال شده است، افزود: محصولات کشاورزی و دامپروری ۳۰ درصد از تولیدات بخش تعاون را شامل می شود.

بازاررسانی محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها 

رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در دو حوزه توزیع و بازاررسانی پنج هزارو ۴۰۰ فروشگاه در کشور فعالیت دارد، اظهارداشت: بنابراین بخش کشاورزی می تواند از این ظرفیت بالا در توزیع محصولات کشاورزی بهره ببرد.

وی گفت: یکی از مشکلات ما عدم تعامل بخش دولتی و تعاونی‌ها است که با حضور بخش دولتی و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانیم به این تعامل برسیم.

عبدالهی افزود: ۸۰ درصد از تولیدات حوزه شیلات در بخش تعاون انجام می شود اما بسیاری از تعاونی‌ها به خاطر عدم حمایت تعطیل شده‌اند.

گرانی با کنترل قیمت‌ها حل نمی‌شود

رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به عملکرد مثبت این نهاد غیر دولتی در شرایط تحریم گفت: اتاق تعاون ایران بین سال‌های  ۸۸ تا ۹۱ بازار ارزاق و کالاهای اساسی کشور را به نحوی تنظیم کرد که قیمت کالاها کاهش یافت، اکنون این ظرفیت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت تا بازار را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه گرانی کالاها با کنترل قیمت ها حل نمی‌شود، افزود: اکنون باید در مقابل گرانفروشی و احتکار ایستاد.

عبدالهی درباره ساماندهی تشکل‌ها گفت: سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف مکلف به ادغام تشکل‌های موازی هستند و وزارت جهاد کشاورزی هم باید این موضوع را پیگیری کند.

وی افزود: اتاق تعاون ایران برای توسعه آینده کشاورزی کشور از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی حمایت می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها