عکس

به گزارش خبرنگار کشاورزپلاس سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت 14 مهرماه روز دامپزشک باصدور پیامی از زحمات آنان تشکر کرد متن این پیام به صورت زیر آمده است

 

[23:30, 05/10/2021] +98 930 003 0026: بسم الله الرحمن الرحیم

والانعام خلقها لکم فیها دفؤ ومنافع ومنها تاکلون   سوره مبارکه نحل ایه ۵

۱۴ مهر در تقویم کشور به نام « روز دامپزشکی » نام گذاری شده است. این نام گذاری، نشان از اهمیت و نقش خطیر دامپزشکی و به منظور پاسداشت و ارج گذاری تلاش های فداکارانه جهادگران این عرصه میباشد. مناسبات میان انسان و طبیعت در طراحی کلان و حکیمانه الهی، از پر رمز و راز ترین امور این عالم است و بشر در طول تاریخ حیات خود همواره نیازمندیهای خود را از دل طبیعت استحصال نموده و حیات خود را استمرار بخشیده است، به همین دلیل کشاورزی و دامداری پر سابقه ترین مشاغل بشری میباشند. 

هنگامی که از مناسبات انسان و طبیعت صحبت میشود اشاره به رابطه دو طرفه است که ایجاد توازن میان طرفین، ضامن بقا و موفقیت آنهاست و روشن میشود که استفاده یک طرفه مخاطرات اساسی ایجاد مینماید.

بدیهی است که حیوانات جزو مهم وعمده ی طبیعت می باشند و بطور مستقیم و غیر مستقیم نقش بی بدیلی در امنیت غذائی و تداوم حیات انسان دارند.

حوزه دامپزشکی در این میان از نقش برجسته ای بر خور دار است که میتواند با تنظیم گری صحیح و عالمانه مناسبات انسان و حیوان از مخاطرات و آسیب های جدی بویژه  گسترش بیماریهای مشترک جلوگیری نموده و در تامین سلامت غذا فعالانه نقش آفرینی کند.

وضعیت گسترده جغرافیائی ایران عزیزمان و شرائط برخی از کشورهای همسایه که رعایت بهداشت دام و طیور در آنها حد اقلی میباشد خدمات دامپزشکی را مضاعف و ضروری تر مینماید.

اینجانب با عرض تسلیت ارتحال جانسوز پیامبر خدا و شهادت سبط گرامی و حضرت رضا علیهم السلام و  ضمن تبریک صمیمانه «روز دامپزشکی » به جامعه دامپزشکان ارجمند کشور از زحمات و تلاش های فراوان و بی بدیل آنان متواضعانه تقدیر و تشکر مینمایم و برای همه آن عزیزان خدوم آرزوی سلامت و موفقیت بیشتر در انجام رسالت خطیرشان دارم.

امیدوارم با اتکال بخداوند متعال و توجه به ظرفیت های کم نظیر ایران اسلامی و بهره گیری از جوانان مومن ،دانشور، انقلابی و دلسوز و استفاده از مجموعه‌های دانش بنیان و برنامه ریزی حکیمانه، در تحقق اقتصاد مقاومتی و در تامین امنیت غذای سالم، توفیقات چشمگیری داشته باشید.

 

سید حسن ربانی 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها