آخرین اخبار

توزیع مرغ گرم روزهای جمعه در ۱۰ میدان میوه و تره بار تهران آغاز شد

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: به دستور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به منظور تنظیم بازار، توزیع مرغ گرم از امروز (جمعه، دوم مهر) برای نخستین بار در ۱۰ میدان میوه و تره بار تهران آغاز شد.

156509775

«رضا سالمی» روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص کمبود گوشت مرغ در بازار و قیمت های بالا افزود: از امروز توزیع مرغ گرم و منجمد در ۱۰ میادین میوه و تره بار تهران از جمله جلال آل احمد، صادقیه، شهید لواسانی، هروی، سردار جنگل؛ آزادگان، معلم، آزادی ، تهران سر و نواب آغاز شده است.

 مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران اظهارداشت: در واقع  طی این برنامه گوشت مرغ گرم و منجمد ۵۰ درصد میادین تهران از این پس تامین می شود و تلاش داریم طی برنامه سهمیه مرغ گرم میادین تهران را به ۶۰ درصد افزایش دهیم.

وی  تصریح کرد: پیش از این عرضه گوشت مرغ گرم به دلیل تعطیلی کشتارگاه ها در روزهای تعطیل  در میادین میوه و تره بار انجام نمی شد، اما با دستور معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی عرضه گوشت مرغ در روزهای جمعه را خواهیم داشت.

سالمی افزود: بنابراین مقدمات کار فراهم شده و با انتخاب دو تا سه کشتارگاه منتخب از امروز این کار کلید خورد و مرغ تازه برای اولین بار در ۱۰ میادین اصلی توزیع می شود  و مردم نگرانی در خصوص تامین این محصول نداشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز ۲۰ تا ۲۵ تن گوشت مرغ تازه گرم و ۲۰ تا ۲۵ تن گوشت مرغ منجمد به میادین تهران عرضه شده است و در صورت موفقیت طرح عرضه گوشت مرغ گرم در روزهای جمعه در تهران و انتخاب کشتارگاه های منتخب دیگر این موضوع به استان های دیگر تعمیم داده می شود.

 مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: طبق مصوبه دولت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم با قیمت ۲۴  هزارو ۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد با نرخ ۱۹ هزارو ۸۰۰ تومان در میادین به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: در واقع شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم مرغ منجمد را با نرخ  ۱۸ هزارو ۸۰۰ در اختیار عوامل توزیع قرار می دهد تا با  ۱۰۰۰ تومان افزایش این محصول را در اختیار شهروندان قرار  دهند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد. اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار خرده فروشی بین ۳۳ هزار تا ۴۰ هزارتومان نیز عرضه می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها