آخرین اخبار

هرگونه تصرف ایل‌راه های عشایر استان تهران برخورد قانونی در پی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه طبق قانون هر گونه تصرف ایل‌راه های عشایری تخلف محسوب می شود اعلام کرد: با هرگونه تصرف در این مسیرها با هر گروه و فردی برخورد می کنیم.

169059053

ایوب فصاحت روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی ایل‌راه های عشایری استان تهران به منظور جلوگیری از تصرفات احتمالی ثبت قانونی شده اما در سال های اخیر مشاهده کردیم که بدلیل توسعه فضاهای شهری در برخی مناطق استان ایل‌راه های عشایری تصرف شده است.

وی افزود: در جلسه  اخیری که برگزار شد عشایر شهرستان های دماوند و فیروز کوه به این امر گلایه داشتند و قرار شد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سایر دستگاه های مربوطه جلساتی در این خصوص انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: با دست اندازی به اراضی ملی و ایل‌راه های عشایری بشدت برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم افرادی سودجو و فرصت طلب به شکل های مختلف به اراضی ملی و مسیرهای عشایری دست اندازی کنند.

وی در خصوص کمبود تامین نهاده های دامی عشایر نیز گفت: در این خصوص جلسات مختلفی با دامداران و جامعه عشایری گذاشته شد و ۲ هزار تن نهاده در اختیار جامعه تولید کننده گذاشته شد که در جلسه اخیر نیز از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستیم یک سهمیه۲ هزار تنی جدید به عشایر استان تهران تخصیص یابد.

اجاره مراتع غیرقانونی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه در این جلسه بخشی از عشایر از اجاره مراتع نیز گلایه داشتند، اعلام کرد: هر گونه اجاره مراتع غیرقانونی است و از عشایر می خواهیم از این اقدام جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته فرد عشایر تعدادی دام داشته اما الان این دام را ندارد و تصمیم می گیرد مراتع خود را به سایر عشایر اجاره دهد که این کار غیرقانونی است و صدور کارت تردد عشایر و پلاک کوبی دام به همین منظور در استان تهران اجرایی شده است.

فصاحت افزود: در سال های اخیر میزان دام های عشایری بروز رسانی نشده است که با اجرای طرح پلاک کوبی و به دست آوردن شمار دام عشایر، سطح خدمات نیز افزایش خواهد یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها