آخرین اخبار

ایران برای همکاری با صندوق اقلیم سبز آماده می شود

گام‌های فائو در راستای اتمام «برنامه آماده‌سازی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با صندوق اقلیم سبز» د ر مراحل نهایی شدن قرار گرفت.

به نقل از نمایندگی فائو در تهران، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان مرجع صلاحیت دار ملی ایران و صندوق اقلیم سبز با همکاری یکدیگر، ذینفعان محلی، ملی و بین المللی را در یک کارگاه سه روزه به عنوان آخرین حلقه از زنجیره رویدادهای پروژه «برنامه آمادهسازی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با صندوق اقلیم سبز» گرد هم آوردند.

این برنامه همسو با اقتصاد کم‌کربن و دستاوردِ تغییرات اقلیمیِ چارچوب فعلی کمک‌های توسعه‌ای سازمان ملل متحد بوده و توانسته است به تمامی نتایج برنامه‌ریزی شده خود در طی دو سال گذشته دست یابد. این پروژه، بر توانمندسازی مرجع صلاحیت دار ملی تعیین شده و تقویت ظرفیت آن در کشور متمرکز بوده است. علاوه بر این، مکانیسم‌ها، روش‌ها، چارچوب‌ها و استراتژی‌های مختلفی در طول عمر پروژه ایجاد شده‌اند.

«گرولد بودِکِر»، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران در جریان سخنرانی آغازین خود در این کارگاه آموزشی گفت: «در طول اجرای این پروژه، فائو، به عنوان شریک اجرایی، همیشه متعهد به ارائه تخصص فنی، داده‌ها و ابزارهای سیاستی خود برای حمایت از کشور در تلاش‌های خود برای تقویت ظرفیت‌های ملی برای دسترسی موثر و مدیریت کارآمد، ردیابی و هدایت تأمین مالی اقدامات اقلیمی با در نظر گرفتن الزامات صندوق اقلیم سبز بوده است.»

همسو با اهداف این کارگاه سه روزه، دانش و مهارت‌های مورد نیاز در چهار موضوع اصلی: مشارکت و درگیرکردن ذینفعان، زنان و جوانان، سرمایه‌گذاری استراتژیک تامین مالی اقدامات اقلیمی و مهارت‌ها و رویکردهای اساسی در ایجاد و توسعه برنامه‌های آتی، با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته شد

فائو به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل متحد در پیشبرد و هدایت تلاش‌های جهانی در زمینه توسعه کشاورزی پایدار و هوشمند به اقلیم، با ارائه توان و ظرفیت فنی و تخصصی خود به کشورهای عضو، از تلاش‌های آن‌ها در زمینه برنامه‌ریزی، دسترسی به سرمایه صندوق اقلیم سبز و به کارگیری آن و همچنین گزارش‌دهی درباره اقدامات مرتبط با کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی در کشاورزی، حمایت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها