آخرین اخبار

نظارت ۵۹ گروه دامپزشکی بر ذبح بهداشتی نذورات ماه محرم

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۵۹ گروه ثابت و سایر دامپزشکی بر ذبح بهداشتی نذورات ماه محرم در استان مرکزی نظارت مستمر دارند.

3512324

به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان مرکزی، محسن شانقی با بیان اینکه، ۵۹ گروه ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی قربانی‌های عزاداری‌های ماه محرم این استان نظارت دارند، افزود: ۳۳ گروه ثابت و ۲۶ گروه سیار متشکل از ۱۶ نفر دکتر دامپزشک، ۴۷ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۶ روحانی ناظر ذبح شرعی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان مرکزی به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی ماه محرم نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی ماه محرم با هدف تأمین گوشت سالم و حلال اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از عزاداران حسینی در ماه محرم خواست برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) از دام به انسان، گوشت استحصالی از دام‌های قربانی را به‌مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کرده و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی، قارچی و تب‌دار هستند خودداری کنند.

شانقی گفت: هماهنگی لازم با شهرداری‌های استان مرکزی برای فعال بودن کشتارگاه‌ها در تمام شهرستان‌های استان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد ملی و استانی کرونا و آمادگی برای کشتار دام‌های قربانی در راستای پیشگیری از انتقال بیماری‌های دامی به انسان انجام شده‌است.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها