گزارش خبری

کارخانجات خوراک دام با ۵۰ درصد توان کار می‌کنند

رییس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه کارخانجات خوراک دام با ۵۰ درصد توان کار می کنند، گفت: تولیدات برای کارخانجات خوراک دام کشور نیازمند آمار دقیق است.

«رضا افتخارالدین» روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوراک دام و طیور و آبزیان (فیدکسپو) در محل بوستان گفت وگو افزود: ظرفیت تولید کارخانه‌ های خوراک دام و طیور در کشور ۳۰ میلیون تن است که اکنون ۱۵ میلیون تن خوراک حدود ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه‌ ها تولید می شود.

رییس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه ۸۶۰ کارخانه خوراک دام و طیور در کشور داریم، اظهار داشت: تولید خوراک دام و طیور انحصار ندارد و هر کس از هر کارخانه‌ای که بخواهد می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

افتخارالدین درباره قیمت‌ گذاری دستوری در این صنعت گفت: صنعت خوراک دام به خصوص خوراک طیور دستوری و نظارتی است که با این موضوع موافقیم اما باید هر تصمیم گیری براساس آمار دقیق انجام شود در غیراینصورت به ضرر و زیان مصرف کنندگان می انجامد.

رییس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه قرار نیست با تعیین قیمت دستوری به تولیدکنندگان ضرر بزنیم افزود: وجود سامانه‌ ها بسیار خوب است و همه دنیا نیز به این سمت رفته‌اند اما با تعدد آنها روبرو هستیم و گاهی اطلاعات نادرست و ناقص در آنها وجود دارد که باعث تصمیم گیری های ناصحیح می شود.

وی به اهمیت رتبه‌ بندی کارخانه‌ های تولیدکننده خوراک دام و طیور در تولید داخل و صادرات و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و اظهارداشت: حدود پنج ماه است که کارخانجات خوراک دام و طیور نمی توانند نهاده های مورد نیاز خود را از طریق سامانه بازارگاه خریداری کنند که این امر مشکل ساز است و باید برای ان تدبیری اندیشیده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها