آخرین اخبار

توانایی افزایش 50 درصدی صادرات تخم مرغ در سال آینده

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن اعلام کرد: توانایی افزایش ۵۰ درصدی صادرات تخم مرغ در سال آینده رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن با اشاره به رشد دو برابری صادرات تخم مرغ در کشور، از وجود توانایی برای افزایش ۵۰ درصدی صادرات تخم مرغ در سال آینده خبر داد.

حمید-کاشانی-900x450

حمیدرضا کوچک کاشانی در گفت‌وگو با کشاورز پلاس بیان کرد: صادرات امسال نزدیک به 102 هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

وی درباره تداوم روند افزایش صادرات گفت: در صورتی که قیمت واقعی محصول را اعلام کنند؛ قطعا پتانسیل افزایش تولید را داریم و می‌توانیم رشد تولید را رقم بزنیم.

کاشانی افزود: نیاز است که قیمت‌های تولید را اقتصادی و واقعی ببینم. اگر قیمت‌ها اصلاح شود، می‌توانیم تولید را 100 هزار تن افزایش دهیم.

وی درباره دلایل افزایش صادرات تخم مرغ بیان کرد: ما یکی از ارزان‌ترین تخم مرغ‌های حال حاضر جهان را در ایران تولید می‌‌کنیم. با توجه به واحدهای به‌روزی که در ایران داریم و ظرفیت رقابتی که با تمام کشورهای رقیب داریم، موفق به بهبود صادرات این محصول شده‌ایم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن بیان کرد: در ایران از لحاظ بهینه سازی، بهسازی و مکانیزاسیون واحدهایی که داریم، توان رقابت با کشورهای اطراف را داریم و این واحدها برای ما مزیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بعد از سالیانی که وارد کننده تخم مرغ بودیم، دو سالی است که تبدیل به صادرکننده این محصول شده‌ایم. یک افزایش چشمگیر در تولید تخم مرغ در سه سال اخیر اتفاق افتاده است.

به گفته کاشانی، تا سال 99 سالانه کل تولید تخم مرغ 900 هزار تن بوده است. امسال تا پایان سال بالای یک میلیون و 300 هزار تن تولید تخم مرغ در کشور تولید شده است.

وی افزود: افزایش 400 هزار تنی تولید، یعنی کاری که در 70 سال صورت گرفته است را انجام داده‌ایم و 140 درصد رشد تولید سالیانه تخم مر غ را رقم زده‌ایم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن ادامه داد: شرایط مطلوبی در تولید تخم مرغ داریم. تنها مشکلی که داریم، عدم اعلام قیمت واقعی محصول ماست که باعث می‌شود واحدهای خرده مالکی صدمه ببینند.

وی اضافه کرد: سرکوب قیمتی یک مانع برای صادرات ما ایجاد می‌کند. چندین نامه به رئیس جمهور و معاون اول وی ارسال کردیم. در این نامه‌ها تقاضا کردیم که قیمت واقعی محصول ما را زودتر اعلام کنند.

کاشانی گفت: چهار ماه است که بازار را به صورت مصنوعی روی قیمت مصوب قدیمی نگه داشته‌ایم. در شرایطی که چندین بار نهاده افزایش رسمی قیمت داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها