آخرین اخبار

صدور ۲۲۰ پروانه ساخت دارو، واکسن و مکمل‌های دام و طیور

مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور از تشدید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه برای ساخت و تولید واکسن‌های دامی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۰ پروانه ثبت و ساخت دارو و واکسن‌های دامی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید سعید حسینی» در حاشیه رونمایی از خط تولید واکسن‌های تب برفکی و لمپی‌اسکین شرکت دانش‌بنیان ویراواکسن، افزود: ساخت و تولید واکسن تب برفکی در داخل می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را به این واکسن برطرف و وابستگی به واردات این محصول را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: واکسن تب برفکی تولید شده توسط شرکت دانش‌بنیان دارای ویژگی‌هایی است از جمله این که این واکسن بر پایه آب تولید شده در خالی که واکسن‌های تب برفکی معمولی، پایه روغنی دارند.

مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ پروانه ثبت و ساخت دارو و واکسن‌های دامی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده است، گفت: سازمان دامپزشکی کشور تا امروز به ۳۹ سرکت دانش بنیان پروانه ثبت و تولید فرآورده‌هایشان را داده است.

حسینی تصریح کرد: طی دو و سه سال اخیر، سازمان دامپزشکی کشور در راستای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید واکسن‌های دام و طیور، حمایت‌های زیادی انجام داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها