آخرین اخبار

آقامیری: سنددار کردن اراضی کشاورزی از مهمترین اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی از مهمترین اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی و دستور مقام معظم رهبری است.

آقامیری: سنددار کردن اراضی کشاورزی از مهمترین اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، سیدمحمد آقامیری در دومین نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات در سال ۱۴۰۲ ضمن بیان این مطلب افزود: موضوع رفع تداخلات اراضی کشاورزی کاری بسیار مهم و خدمتی بزرگ به مردم و کشور است و باید با تلاش مضاعف این کار بزرگ را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و کارگروه رفع تداخلات هر هفته و بدون تعطیلی برگزار شود و استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات نداشتند، با تلاش مضاعف و طبق برنامه زمان‌بندی شده عمل کنند تا این امر در پایان سال به اتمام برسد.

آقامیری تأکید کرد: گزارش هفتگی از فعالیت استان‌ها در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد تهیه شود. از استان‌هایی که عملکرد خوبی دارند و تا پایان شهریور رفع تداخلات را پایان دهند، تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی افزود: آمارنامه سالانه وزارت جهاد کشاورزی در دست چاپ است و رفع تداخلات اراضی یکی از موارد مهمی است که در آن گنجانده می‌شود و پایه و اساس کار وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، در دهه ۴۰ اصلاحات ارضی در کشور رخ داد و باعث خرد شدن اراضی کشاورزی شد و می‌دانیم که در اراضی خرد هزینه تولید افزایش و بهره‌وری اراضی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: قوانینی مانند قانون ارث هم موجب خرد شدن اراضی کشاورزی شده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید، در این راستا می‌توان از مشوق‌هایی استفاده کرد تا مانع خرد شدن اراضی کشاورزی شد.

آقامیری تاکید کرد: در اسناد اراضی کشاورزی باید کاربری اراضی قید و ذکر شود که امکان تغییر کاربری این اراضی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مختلف در داخل و خارج از وزارت جهاد کشاورزی برای رفع تداخل و صدور اسناد اراضی کشاورزی لازم و ضروری است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: در رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی باید دقت و سرعت با هم همراه باشند تا حقی از مردم یا دولت در این زمینه ضایع نشود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها