آخرین اخبار

وزارت جهاد کشاورزی: فروش مرغ بالاتر از ۶۳ هزار تومان تخلف است

مدیرکل بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ در بازار همان ۶۳ هزار تومان است و هیچ تغییری نکرده است گفت: در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی، با خاطیان برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف است افزود: گشت های نظارتی در استانها بر روند عرضه و تقاضا نظارت دارند و با گرانفروشان و کم فروشان برخورد می کنند. 

سوال : قیمت مرغ دوباره افزایش یافته است ؟ این طبیعی است؟ قرار بوده که این طور باشد ؟ از جاهایی هم گزارش می رسد که با کاهش عرضه هم روبرو هستیم؟ 
امراللهی : اگر خاطرتان باشد حدود 30 تا 40 روز گذشته ما با افزایش تولید مواجه بودیم و شرایط طوری بود که مرغداران ما خیلی متضرر شده بودند در این حوزه ، یک گپی در جوجه ریزی ایجاد شده بود و این گپ باعث شد که یک مقدار نسبت به عرضه و تقاضایی که داریم تولید یک مقدار متفاوت تر باشد ولی از آن جایی که با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام هم داشتند نسبت به عرضه مرغ منجمد در کنار بحث مرغ گرم ، الان در سراسر کشور ادامه دارد و عرضه می شود و مشکل خاصی هم ما الحمدلله نداریم . این که بازرسان ما هم در سراسر کشور آماده هستند که اگر چنانچه افزایش قیمت نامتعارف باشد با آن برخورد جدی داشته باشند .

سوال : این برخوردهایی که می دانیم شاید خیلی کارساز نیست اصل موضوع باید در آن تنظیم گری و یا پیش بینی ها اتفاق بیفتد ، در استان اصفهان معاون جهاد کشاورزی این استان نرخ مصوب مرغ را کیلویی 71 هزار تومان اعلام کرده اند؟ 
امراللهی : نه ، ما دیروز بلافاصله که این خبر که یک خبر داخلی بین خودشان بود تذکر لازم به آن ها داده شد ، نرخ مصوب مرغ 63 هزار تومان است و هیچ تغییری هم نکرده و برخورد لازم هم با آن معاون سازمان که این خبر را اعلام کرده بودند که تذکر هم دادیم به اشتباه هم گفته بودند و بلافاصله هم ایشان خبر را تکذیب کردند ولی قیمت مرغ مصوب 63 هزار تومان است و افزایش قیمتی که در بازار شاهد باشیم بازرسان برخورد لازم را انجام می دهند .

سوال : پس قیمت در سراسر کشور این گونه است ؟
امراللهی : بله هیچ تغییر قیمتی در قیمت مرغ نداریم و قیمت مصوب برای مصرف کننده هم 63 هزار تومان است .

سوال : در این قیمت ، موقعیت تولید لحاظ شده است ؟ یعنی تولیدکنندگان آسیبی نخواهند دید ؟
امراللهی : شما باید با دستگاه تخصصی این موضوع صحبت کنید چون بحث ما بیشتر نظارت بر بازار است ولی 100 درصد صحبت هایی شده و آن را بیشتر باید با مدیریت تخصصی مربوطه صحبت کنید . ما چون بحث نظارت بر بازار را داریم بحث توزیع مرغ منجمد که الحمدلله در سراسر کشور هم شروع شده و مشکل خاصی هم نیست .

سوال : اگر جایی گران بفروشند ، همچنان باید به تعزیرات اطلاع دهند ؟
امراللهی : هر واحدی که گرانفروشی داشتند از مردم عزیز خواهش می کنیم از طریق سامانه 124 حتما اطلاع رسانی کنند و بازرسان ما هم به کمک بازرسان مردمی که در این طرح همراهی با ما می کنند ، همچون بازرسان سازمان دامپزشکی و  جهادکشاورزی، بازرسان صمت و اصناف برخورد لازم را با این موضوع دارند .

سوال: البته فعال شدن خود اتحادیه صنفی یعنی به معنای واقعی نهادهای خصوصی فعال صنفی،  شاید آن ها بهتر بتوانند کمک کنند درست است ؟
امراللهی : طرحی که ما الان در کشور پیاده سازی کردیم از تمامی واحدهای صنفی و اتاق های اصناف دعوت کردیم درخواست های خودشان را نسبت به توزیع مویرگی مرغ منجمد جهت دسترسی هرچه آسان تر مردم  ما به سازمان جهاد کشاورزی استان یا شهرستان مربوطه خودشان ببرند و بلافاصله مرغ منجمد تعیین شده برایشان جهت عرضه به مردم عزیز تحویل می شود. خواهش من این است که حتما نسبت به این اقدام سریعا تصمیم خودشان را بگیرند و انجام دهند .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها