آخرین اخبار

مردم از خرید ماهی بی‌حال و دارای لکه در پوست خودداری کنند

بنا بر توصیه سازمان دامپزشکی کشور مردم از خرید ماهی بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.

به نقل از مهر، امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: افراد برای خرید و نگه داری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

اسدی گفت: مردم برای خرید ماهی قرمز شب عید نسبت به خرید از مراکز مجاز اقدام و از خرید از دوره گردها و دست فروشان خودداری کنند.

به گفته وی، افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یک بار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده بشود.

بنا بر توصیه سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از انتقال به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود.

اسدی گفت: در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهرها رها سازی نشود و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها