اخبار

اعتبارات تاسیسات آبرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تامین می‌شود

سازمان برنامه و بودجه در سال آینده اعتبارات تاسیسات آبرسانی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را بر اساس اعلام وزارت نیرو تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در بررسی جزییات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، با بندهای الحاقی (۲) و (۳) تبصره (۸) موافقت و بند الحاقی (۴) را نیز حذف کردند.

بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ظرف ۶ ماه از ابلاغ این قانون کلیه روستاهای بالای بیست خانوار کشور را که دارای تنش کمی یا کیفی در تأمین آب شرب هستند و یا فاقد تأسیسات آبرسانی می‌باشند را براساس اعلام وزارت نیرو به طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع های اولویت دار کشور به شماره طبقه بندی ۱۵۰۳۰۰۳۰۰۶ اضافه نماید و ۲۰ درصد از کلیه اعتبارات طرح مذکور در سال ۱۴۰۲ را برای روستاهای اضافه شده به طرح اختصاص دهد.

براساس بند الحاقی ۳؛ در راستای اجرای بند(خ) الحاقی به ماده(۲) قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کل کشور موضوع ماده واحده قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان بلوچستان، وزارت نیرو با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ظرف مدت سه ماه از ابلاغ این قانون نسبت به شناسایی نقاط دارای اولویت برای تأمین آب شرب از دریا اقدام نماید.

در ادامه بند الحاقی (۴) نیز با رای نمایندگان حذف شد. در بند الحاقی (۴) آمده است: به منظور استفاده از ظرفیت بهره برداران از بستر رودخانه جهت پایش، حفاظت و جلوگیری از تخریب محیط زیست، شرکت‌های آب منطقه‌ای می‌توانند با رعایت تبصره های (۱)و(۲) ماده(۲) قانون توزیع عادلانه آب، منوط به رعایت الزامات زیست محیطی نسبت به اجاره بستر رودخانه در قالب قراردادهای یکساله جهت استقرار کاربری هایی همچون ایجاد حوضچه های آبزی پروری، طرح های گردشگری با سازه های موقت مانند آلاچیق، ایجاد کارگاه‌های موقت برداشت مصالح رودخانه‌ای اقدام نمایند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها