گزارش خبری

استقرار جوانان و دانش‌آموختگان کشاورزی در ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از ورود نیروی‌های جوان به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: زمینه استقرار جوانان و دانش‌آموختگان کشاورزی در قالب ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و واحدهای فناور فراهم شده است.

به گزارش از وزارت جهاد کشاورزی، «مجتبی خیام‌نکویی» روز شنبه در حاشیه نخستین همایش ملی کشاورزان جوان افزود: ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان، هسته‌ای فناور و واحدهای فناور در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری و نوآوری مستقر می‌شوند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: تاکنون هشت دهکده فناوری و نوآوری در بخش کشاورزی ایجاد شده و دو دهکده دیگر نیز تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی باید درصدد تربیت کشاورزان آینده باشیم تصریح کرد: امسال ۴۲ هنرستان بخش کشاورزی فعال شده که بخشی از این هنرستان‌ ها شبانه‌ روزی و رایگان هستند.

خیام‌نکویی گفت: اکنون ۷۰ درصد از نیروهای بخش کشاورزی از حداقل سواد برخوردارند و حتی ۳۴ درصد آنها از سواد ابتدایی هم برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: میانگین سنی بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز ۵۳ سال است که نشان دهنده اهمیت جوانسازی در این بخش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان تات، متناسب‌ سازی رشته‌ های دانشگاهی در حوزه کشاورزی را از دیگر اقدامات برای جوانسازی بخش کشاورزی نام برد و گفت: با همکاری وزارت علوم درصدد هستیم رشته‌های دانشگاهی در مقاطع تحصیلاتی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با نیازهای بخش کشاورزی تعیین و رشته‌های جدید ایجاد شود.

وی از فعال شدن دوره‌های کارورزی در بخش کشاورزی خبر داد و اظهارداشت: با همکاری وزارت علوم قرار شده دانشجویان رشته‌های کشاورزی قبل از فارغ‌التحصیلی، شش ماه دوره کارورزی در مقاطع لیسانس را سپری کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها