پیاز با نازل ترین کیفیت هر کیلو ۳۲ هزار تومان

در حال حاضر هر کیلو پیاز شیری با نازل‌ترین کیفیت با نرخ ۳۱ هزار و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به نقل از مهر، رصد هفتگی بازار میوه و صیفی جات در ابتدای دی نشان می‌دهد نرخ‌های بازار بی منطق افزایش یافته و مدیریت آن خارج از کنترل دستگاه‌های نظارتی است. به طور قطع نوسان یک بازار سایر بازارها را تحت تأثیر خود قرار داده و نابسامانی یکی بر سایر بازارها هم تسری پیدا می‌کند. دلال بازی در بازار ارز، پشت سر گذاشتن عدد ۵۰ هزار تومان برای هر دلار موج گرانی را در بازار برای تمام کالاها رقم خواهد زد. اگر کالایی خلأ داشته باشد این نقطه ضعف آسیب‌ها را بیشتر می‌کند. کالاهای اساسی، میوه و سبزیجات از حساسیت بیشتر برخوردار بوده و حیات و سلامت جامعه به تأمین آنها بر می‌گردد. افزایش قیمت آنها سبد خانوار را خالی‌تر می‌کند و کوچک شدن سفره مردم در ادامه عواقب بهداشتی دیگر خواهد داشت.

قیمت عمده فروشی میوه و سبزیجات در هفته جاری (اول تا ۷ اسفند ۱۴۰۱) از سوی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره قیمت واقعی میوه و صیفی جات در میوه فروشی‌های سطح شهر پیش تر به مهر گفته بود «هر یک از خرده فروش‌ها می‌توانند با سود ۳۰ تا ۳۵ درصد این محصولات نسبت به قیمت میدان مرکزی میوه و تره بار به فروش برسانند». بر این اساس در حالی که هر کیلو پیاز شیری با نازل‌ترین کیفیت باید بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان باشد در حال حاضر با نرخ ۳۱ هزار و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. نوسان قیمتی سیب زمینی هم بیم ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان بوده و سلیقه و بازار تقاضا نرخ‌ها تعیین می‌کنند. یکی از مدیران تره بار در سطح شهر عنوان کرد برای خرید پیاز در میدان مرکزی تره بار باید ساعت‌ها در صف باشد. پس از خرید و عرضه در فروشگاه در نهایت همان صبح تمام بار به فروش رسیده و حتی به ظهر نمی‌رسد.

در این هفته قیمت گوجه فرنگی نسبت به هفته گذشته تا حدودی کاهش یافت و این محصول از سوی وانت بارها هم در حال عرضه بوده و این امر موجب تعدیل قیمت آن شده است.

در هفته جاری تا حدودی قیمت پرتقال هم بالا رفته است. در حال حاضر بین میوه‌های طبقه متوسط سیب زرد قیمت بالایی داشته و گاهی به هر کیلو ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد. لیمو شیرین هر کیلو حدود ۳۰ هزار تومان و نارنگی هم ۲۰ هزار تومان در حال عرضه است. خیار گلخانه‌ای هم بین ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان نوسان قیمت داشته و گاهی از خیار بوته‌ای پیش می‌افتد و در برخی میوه فروشی‌ها قیمت کمتری دارد.

در ادامه جدول قیمت عمده میوه و سبزی جات در هفته جاری می‌آید.

پیاز با نازل ترین کیفیت هر کیلو ۳۲ هزار تومان

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها