آخرین اخبار

کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در کشور توسط جمعیت هلال احمر

جمعیت هلال احمر با تعامل و نظارت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ۱۰۰ هزار اصله نهال می‌کارد.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال توسط جمعیت هلال احمر در راستای مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور در اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت انجام می‌شود.

رضا احمدی در حاشیه جلسه کمیته اجرایی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار داشت: قرار است کاشت این میزان نهال به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر در استان‌های کشور، پیش از هفته منابع طبیعی با استفاده از توان مردمی و گروه‌های امدادی در اختیار این نهاد صورت گیرد.

وی ادامه داد: نهال‌ها به صورت رایگان برای کاشت در اختیار قرار خواهند گرفت.

احمدی تولید نهال را مهمترین بخش اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت عنوان و تصریح کرد: حوزه منابع طبیعی با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی به کارگاه فعال تولید نهال تبدیل شده است.

وی گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور برای تولید و کاشت نهال وجود دارد و ایران قابلیت کاشت بیش از یک میلیارد درخت را دارد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همین حال از هوشمندسازی نهالستان‌های جنگلی کشور خبر داد.

وی اذعان داشت: قدم‌های خوبی برای هوشمندسازی نهالستان‌های جنگلی در راستای افزایش دقت در آمار، مصرف بهینه آب و زنده‌مانی نهال‌ها برداشته شده است.

احمدی تصریح کرد: تعطیلی در تولید نهال وجود ندارد و تمام استان‌های کشور برای اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت پای کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت از هفته منابع طبیعی کلید می‌خورد، اما کار اصلی ما در پاییز سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها