گزارش خبری

رشد ۱۰ درصدی تولید روغن نباتی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

انجمن صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد: در دی‌ ماه سال‌ جاری ۱۷۵ هزار و ۶۸۸ تن روغن نباتی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۶۰ هزارتن) ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

کشاورزپلاس

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از انجمن صنایع روغن نباتی ایران، از این میزان تولید حدود ۱۱۰ هزار تن معادل ۶۳ درصد روغن خانوار و حدود ۶۴ هزار تن معادل ۳۷ درصد روغن مصرفی صنف و صنعت است.

میزان تولید دی ماه امسال در مقایسه با تولید ۱۶۰ هزار تن روغن در مدت مشابه سال گذشته (دی ماه ۱۴۰۰) حدود ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، تولید انواع روغن نباتی مصرفی خانوار در دی ماه سال ۱۴۰۰ از ۹۰ هزار و ۶۳۹ تن به ۱۱۰ هزار و ۸۵۸ تن در دی ماه سال ۱۴۰۱ رسیده که ۲۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین تولید روغن نباتی صنف و صنعت روند کاهشی داشته و از ۶۹ هزار و ۵۷۶ تن سال گذشته به ۶۴ هزار و ۸۳۰ تن در سال جاری رسیده است.

کاهش ۲۹ درصدی واردات روغن خام در سال جاری

بنا بر گزارش انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۱۰ ماهه امسال، یک میلیون و ۱۷۵ هزار تن روغن خام وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (معادل یک میلیون و ۶۴۳ هزار تن)، حدود ۲۹ درصد کاهش وزنی را نشان می‌دهد.

همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری میزان واردات دانه‌های روغنی دو میلیون و ۱۱۸ هزار تن بوده که نسبت به دو میلیون و ۷۰ هزار تن سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میزان واردات کنجاله نیز در ۱۰ ماهه امسال، یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن بوده که در مقایسه با دو میلیون و ۹۱ هزار تن سال گذشته حدود ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها