آخرین اخبار

۲ هزار تن گوشت قرمز منجمد در استان تهران توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۲ هزار و ۱۲۰ تن گوشت قرمز منجمد از طریق سامانه هوشمند در غرفه های میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه های زنجیره ای و اصناف توزیع شد.

جبرئیل برادری روز چهارشنبه در اینباره به خبرنگار ایرنا گفت: توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد بدون محدودیت ادامه دارد و با هدف توزیع در بازار گوشت قرمز استان تهران و هماهنگی دستگاه های ذیربط عرضه گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب از دیماه در سطح استان آغاز شده است.

وی با تاکید بر سهولت دسترسی شهروندان برای تهیه این کالای پروتئینی باتوجه به گستردگی عرضه، اظهار داشت: در انبارهای ذخیره سازی، گوشت قرمز به اندازه کافی موجود است و به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، آمادگی عرضه داریم.

برادری از مشارکت اتحادیه های تولیدی گوشت قرمز سبک و سنگین برای ارسال دام زنده برای کشتار خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تامین گوشت قرمز گرم نیز با کمک تشکل ها و بخش خصوصی، کشتار روز را افزایش داده ایم.

این مسئول ادامه داد: همچنین با توجه به روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان که در پیش داریم ذخایر گوشت و مرغ ما تا آخر سال تأمین است و مشکلی برای توزیع نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تشدید نظارت های بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران را از دیگر فعالیت های این سازمان برای کنترل بازار گوشت قرمز عنوان کرد.

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان تهران

۲ هزار تن گوشت قرمز منجمد در استان تهران توزیع شده‌است

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در دامداری ها برای دام سبک و سنگین از ابتدای بهمن تا پایان اسفندماه به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دامپزشکی استان تهران، مسعود محمدیان خاطرنشان کرد: در این طرح ۷۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲۰ هزار راس دام سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و واگیر دار نشخوارکنندگان بوده و در صورت بروز، خسارت سنگین اقتصادی به صنعت دامداری وارد می‌کند و از علائم بروز آن می‌توان به تب، بی اشتهایی، آبریزش ناحیه دهان و بینی، زخمهای دهانی و پستانی، لنگش، کاهش تولید شیر، اشاره کرد.

 
 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها