آخرین اخبار

جنگلبان‌ها ضابط قضائی می‌شوند

وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری این وزارتخانه برای تبدیل وضعیت استخدامی جنگلبان ها، قرارگرفتن در ردیف مشاغل مشاغل سخت و معرفی به عنوان ضابط قضائی خبر داد.

به گزارش کشاورز پلاس جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جانثاران منابع طبیعی اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان فردی به نام آقای دهمرده با مدیریت خود اقدام به کاشت نهال در مرز کرده است که این نمونه ای است که می‌تواند نشان دهد در هر اقلیمی می‌توان درخت کاشت. امروز در ایلام نیز اقدامات مشابهی در مناطق خشک انجام شده است‌.

وی افزود: امروز در دنیا برای حفظ محیط زیست و ترسیب کربن‌ اقدامات زیادی انجام شده است؛ کشورها تلاش می‌کنند با کاشت درخت ترسیب کربن انجام دهند ما نیز با دستور رئیس جمهور کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار داریم.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: از گذشته ظرفیت تولید 40 میلیون نهال در کشور وجود دارد اما اکنون در حال برنامه ریزی های برای تولید 400 میلیون نهال هستیم که این کار توسط سازمان منابع طبیعی و با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بین اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با کمک خود مردم و انجمن ها انجام می‌شود گفت: این طرح با قدرت جلو می‌رود، هر درختی که کاشته شود با GPS مشخص و قابل پیگیری خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح از تمام ظرفیت های قابل استفاده ازجمله پساب ها استفاده میشود؛ همچنین قوانینی که نیازمند بازنگری دارند از جمله ضابط قضائی شدن جنگلبان ها، تبدیل وضعیت استخدامی و به عنوان مشاغل مشاغل سخت به حساب آمدن توسط وزارت جهادکشاورزی دنبال می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها