آخرین اخبار

بزرگترین حامی تنظیم بازار رسانه است

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بزرگترین حامی تنظیم بازار رسانه است.

بزرگترین حامی تنظیم بازار رسانه است

به نقل از ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز( 21 دی ماه) در نشست صمیمی با مدیران روابط عمومی سراسر کشور، نقش روابط عمومی را نقشی بی‌نظیر، فوق‌العاده مهم، ضروری و اجتناب ناپذیر برای همه دستگاه ها عنوان کرد و افزود: هر چه که به پیش می رویم این نقش پررنگ تر می شود و کار بدون رسانه امکان پذیر نخواهد بود.

 وی با اشاره به حکمرانی رسانه و فضای مجازی بر دنیای امروز، افزود: رسانه‌ها قدرت آن را دارند که یک قیمت  و میزان مصرف یک کالا را افزایش و یا کاهش دهند.

وی با تاکید بر نقش دخیل بودن رسانه در تنظیم بازار، افزود: رسانه ها در تنظیم بازار نقش موثری را ایفا می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: رسانه‌ها عمدتاً تنظیم گری در بازار را برعهده دارند.

به گفته ساداتی‌نژاد، همچنان در وزارت جهاد کشاورزی به قدرت ابزاری رسانه در تنظیم گری بازار نرسیده‌ایم؛ با توجه به واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه چارت سازمانی و نیروی انسانی در وزاتخانه وجود ندارد؛ البته به جای بکارگیری بازرس میتوانیم با قدرت رسانه بازار را تنظیم کنیم.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، بزرگترین حامی تنظیم بازار رسانه است و باید مدل و روش های جدیدی برای تنظیم بازار توسط رسانه تدوین و در اختیار بخش ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در وزارت جهاد کشاورزی باید  بومی، روستایی و عشایری شود، افزود:  مدیران دارای فهم رسانه ای مدیران موفق تری هستند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، هر چه در حوزه روابط عمومی هزینه شود، هزینه نبوده بلکه سرمایه است و به کاهش هزینه های سازمان کمک می کند و همچنین افزایش اعتماد مردم را در پی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید حمایت های اداری، مالی و  اختصاص اعتبار برای روابط عمومی انجام شود.

ساداتی نژاد ضمن اعلام رضایت از وظیفه مندی روابط عمومی جهاد کشاورزی  سراسر کشور، گفت: تا رسیدن به قله برای "دولت مردمی" فاصله داریم  تا در این مهم، دولت به راحتی با مردم صحبت کند؛ البته یکی از راه های مردمی بودن رسانه و روابط عمومی است تا خواسته‌های سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را به مردم  منتقل کند و بالعکس آن را نیز رقم بزند.

وی با ایجاد شورای عالی رسانه در استان‌ها به ریاست مدیر روابط عمومی استان ها نیز موافقت کرد و  یادآور شد: شورای عالی رسانه در استان‌ها  با حضور سازمان های و شرکت های جهاد کشاورزی استان ها تشکیل شود و فرماندهی استانی توسط رئیس جهاد کشاورزی استان حفظ می شود.

 وی با تاکید بر اهمیت الگوی کشت و عملیاتی شدن آن پس از ۵۰ سال، یادآور شد: رسانه‌ها باید پشت الگوی کشت حرکت کند و همچنین رسانه ها در کشاورزی قراردادی نیز با الگوسازی حرکت کرده و آن را ترویج کنند.

وی بر لزوم توجه رسانه ها بر بحث الگوی کشت در استان ها تاکید کرد و گفت: : باید رسانه‌های استانی الگوی کشت در استان‌ها را پیگیری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور خواست تا تا برای اجرای فعالیت به اتحادیه های و تشکل های استانی کمک کنند.

ساداتی نژاد با تاکید بر کوچ از سیاست خرید تضمینی به سیاست قیمت تضمینی، افزود: در قانون افزایش بهره وری وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تا این مهم را به اتحادیه ها واگذار کند.

وی درباره سیاست قیمت تضمینی، گفت: در این سیاست اتحادیه ها خرید را انجام میدهند و پس از آن در زمان فروش در صورت داشتن ضرر، دولت مالبتفاوت آن را پرداخت میکند؛ تامین مالی در قیمت تضمینی بهتر انجام میشود.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، یادآور شد: جهاد تبیین مساله بسیار مهمی است و  روابط عمومی جزو مهمترین سنگرها به شمار میرود.

 

گفتنی است در این مراسم؛ علیرضا رضازاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر قدرت مند شدن ساختار روابط عمومی های کشور، گفت: با نگاه وزیر جهاد کشاورزی شاهد ارتقاء روابط عمومی ها  جهاد کشاورزی در سراسر کشور خواهیم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها