آخرین اخبار

ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال تشکیل شد

وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اولین جلسه این ستاد با حضور بخش‌های مردمی برگزار شد.

ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال تشکیل شد

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشور به یک نمایشگاه جامع در بخش کشاورزی نیاز دارد و این نمایشگاه برای عرضه تولیدات باکیفیت ایرانی و توسعه صادرات بسیار حائز اهمیت است، بنابراین یکی از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از نمایشگاه‌های کشاورزی است.

وی با اشاره به افزایش تولید در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش در تمام حوزه‌های کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات رقم خورده است.

مقام عالی وزارت ابراز امیدواری کرد؛ در فصل زراعی پیش رو بهتر از سال گذشته رشد تولید داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دغدغه کشاورزان تولید محصول باکیفیت است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مأموریت دارد تا غذای سالم، باکیفیت، ارزان و با منشأ داخلی را تأمین کند لذا در حوزه سلامت یکی از دغدغه‌های ما کیفیت سموم و کود است.

وی افزود: در حوزه سلامت نشانی را سازمان تحقیقات معرفی کرده به نام نشان سلامت تات و تلاش می‌کند که محصولات کشاورزی سالم و عاری از باقیمانده سموم به مردم ارائه کند.

ساداتی‌نژاد در رابطه با تولید رقم جدید برنج نیز گفت: پس از یکسال تحقیقات، محصول برنج با مدیریت تلفیقی توسط سازمان تات تولید شده است، همچنین با شناسنامه‌دار کردن بسترهای تولید، محصول باکیفیت و سالم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با کشت قراردادی در کشور عنوان کرد: در تولید قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار گذشته‌ایم و امیدواریم سال آینده با قدرت بیشتر کشاورزی قراردادی را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: روز جمعه جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی در دو روستای استان قزوین برگزار شد که این جشن به منظور رقابت در استان‌ها انجام می‌شود. جشن سنددار کردن اراضی در روستا، شهر، شهرستان و استان به طور مستمر انجام خواهد شد تا تمام اراضی کشاورزی سنددار شوند.

ساداتی‌نژاد از تشکیل ستاد مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اولین جلسه این ستاد صبح امروز با حضور بخش‌های مردمی برگزار شد، کاشت یک میلیارد اصله نهال با کمک بخش‌های مردمی یک نهضت ملی و مردمی است و امیدواریم این طرح در اسفند ماه و همزمان با روز ملی درختکاری در سراسر کشور آغاز شود و مردم در این طرح مشارکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال واگذاری امور به اتحادیه‌ها هستیم و کار را با واگذاری تنظیم بازار مرغ شروع کرده‌ایم، امیدواریم اتحادیه‌ها بتوانند با قدرت عرصه تولید و توزیع را به پیش ببرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها