آخرین اخبار

برخورد وزارت جهاد کشاورزی با سوء استفاده در واردات نهاده دامی

جهش یک باره نرخ ارز در بازار آزاد و ایجاد اختلاف با ارز نیمایی در بازار نهاده های دامی شبهه ای ایجاد کرده بود که با ورود جهاد کشاورزی و برخورد با تعدادی شرکت ها این مساله ختم به خیر شد.

به نقل از تسنیم چندی پیش پیامکی از سوی یکی از شرکت های اصلی واردات نهاده های دامی به واردکنندگان نهاده های دامی با این مضمون ارسال شد: «افرادی که برای خرید نهاده های دامی اقدام کرده اند و تاریخ خرید آنها بعد از 4 دی ماه است برای برای دریافت چک خود اقدام کنند و امکان تحویل کالا وجود ندارد.»

این پیامک و پیامک های مشابه توسط شرکت های دیگر، در میان تولید کنندگان از جمله مرغداران شبهه ای انداخت که قیمت نهاده ها گران خواهد شد و هزینه های تولید آنها دوباره گران خواهد شد.

 جهش یک باره نرخ ارز در بازار آزاد و  اختلاف آن با ارز نیمایی دوباره شرایط سوء استفاده از بازار دو نرخی را ایجاد کرده است و برخی از واردکنندگان و فعالان اقتصادی را به این سمت سوق می دهد.

اما این پایان ماجرا نبود، روز گذشته در یک نشست خبری این موضوع مطرح شد و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون و مدیرعامل انجمن کارخانجات خوراک دام در این درباره توضیحاتی ارائه دادند.

ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون درباره عرضه نکردن نهاده های دامی وارداتی با ارز نیمایی توسط یکی از شرکت های وارداتی اظهار داشت: این شرکت مکلف شد برای نهاده های وارداتی که ارز گرفته است آنها در سامانه نیما عرضه کند.

وی افزود: چند شرکت به این شکل عمل کرده بودند که با ورود جهاد کشاورزی اکنون مشکل برطرف شده است اما باید اذعان داشت که در صنف وارد کنندگان نیز افراد سودجویی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها