آخرین اخبار

۵ میلیون تن کالای اساسی وارد و ذخیره شد

با اجرای برنامه‌های تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز و تأمین امنیت غذایی کشور طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری، به طور متوسط هر هفته ۶ کشتی حامل انواع کالاهای اساسی از مبادی ورودی وارد کشورمان شده است.

به نقل از تسنیم شرکت بازرگانی دولتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر با ورود هفتگی 6 کشتی حامل کالاهای اساسی به بنادر ایران و تخلیه، بارگیری و ارسال محموله‌های آن‌ها به اقصی نقاط کشور، تاکنون 5 میلیون و 213 هزار تن کالا برای نگهداری در مراکز ذخیره‌سازی و عرضه در شبکه‌های توزیع وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش، کالاهای اساسی یاد شده در قالب 234 فروند کشتی و 11 هزار و 500 کانتینر که محموله‌های آن‌ها شامل بیش از 4 میلیون و 167 هزار تن گندم، 613 هزار تن روغن خام، 366 هزار تن برنج و 67 هزار تن شکر است، در بنادر ایران تخلیه شده است.

بندر امام خمینی (ره)، بندر بوشهر، بندر عباس و بندر چابهار در جنوب و بنادر امیرآباد و انزلی در شمال کشور، مبادی اصلی ورود کالاهای اساسی به کشورمان شناخته می‌شوند که در این میان، بندر امام خمینی (ره) از بیشترین سهم در ورود کالاهای اساسی و انتقال آن به مبادی مصرف و مراکز ذخیره‌سازی برخوردار است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها