آخرین اخبار

حرکت کشاورزی دولت سیزدهم از مقاله‌محوری به انتقال تکنولوژی در مزرعه

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی در دولت سیزدهم از مقاله‌محوری به سمت انتقال تکنولوژی در سطح مزرعه در حرکت است.

عکس

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز (۲۲ آذر) در مراسم ملی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در هفته پژوهش و فناوری در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر، گفت: ۷۰ درصد نیاز کشور در بخش زراعت تعریف شده و همه محصولات اساسی در این حوزه است که مسوولیت ما را سنگین کرده است.

وی با اشاره به این که بخش کشاورزی در دولت سیزدهم از مقاله‌محوری به انتقال تکنولوژی در سطح مزرعه در حرکت است، افزود: باید مشکلات بخش کشاورزی از مزرعه به آزمایشگاه پلتفرم‌های تحقیقاتی ارسال شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما در تولید محصولات اساسی رو به جلو هستیم اما می‌توانیم با یک تغییر محوری، یافته‌های این بخش را به کشاورزان با سرعت بیشتری انتقال دهیم.

وی ادامه داد: عقب‌افتادگی کشور در تولید بذر هیبرید در برخی از محصولات وجود دارد که باید بر روی آن برنامه‌ریزی شود زیرا در آینده، دنیا به سمت محصولات هیبریدی حرکت خواهد کرد.

مهاجر اضافه کرد: نیاز سالانه کشور به سویا فقط در بخش صنعت طیور ۴.۵ میلیون تن بوده که با توجه به کم‌آبی کشور باید برای افزایش تولید این محصول برنامه‌ریزی شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت جامع‌نگری در بخش تحقیقات گفت: جامع‌نگری را باید در تحقیقات آغاز کنیم؛ زمانی که پژوهشگری بذری را معرفی می‌کند باید کود و سم مناسب و زمان کاشت و آبیاری آن را نیز ارایه دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها