آخرین اخبار

تجاری‌سازی دستاوردهای دانش فنی با استفاده از پارک علم و فناوری

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، ظهر امروز با حضور سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

عکس



 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در هفته پژوهش و فناوری بیش از دو دهه است که در کشور پایه‌گذاری شده است و در این نمایشگاه دستاوردهای علمی، فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، موسسات پژوهشی و مجموعه تحقیقات را که قابلیت اجرا دارد در دسترس و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهیم.

وی افزود: این نمایشگاه مستقیما با مردم، نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و صاحبان علم و فناوری در ارتباط است و آنها می‌توانند یافته‌های علمی را از نزدیک مشاهده کنند و می‌توانیم از طریق این نمایشگاه برخی از دستاوردها را به شرکت‌های بخش خصوصی منتقل کنیم.

خیام نکویی تصریح کرد: برخی دانش‌های فنی قابلیت تجاری‌سازی دارند و سازمان تات با استفاده از پارک ملی علم و فناوری و دهکده‌های فناوری و نوآوری بخش کشاورزی این دانش‌های فنی را به مرحله تجاری‌سازی خواهد رساند بنابراین ما به دنبال افزایش نفوذ دانش و فناوری در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی هستیم.

وی افزود: در این نمایشگاه، سازمان تات آمادگی دارد حدود ۴۰۰ دانش فنی را به بخش‌های خصوصی منتقل کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: دولت سیزدهم اهتمام جدی برای استفاده از ظرفیت دانشگاهیان برای پاسخ به مشکلات اولویت‌دار کشور دارد و به نظر می‌رسد شاهد شتاب و رونق بیشتر در حوزه علم و فناوری و تجاری‌سازی این دستاوردها باشیم.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها