آخرین اخبار

اجرای طرح شهرهای مولد کشاورزی در ۵ نقطه جنوب کشور

وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح شهرهای مولد کشاورزی در ۵ نقطه از جنوب کشور خبر داد.

به نقل از مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با تشکل‌های بخش کشاورزی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان قم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه دامپروری و تأمین پروتئین کشور دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: استان قم در حوزه الگوی کشت بر اساس اقلیم منطقه خود پیشرفت‌های خوبی داشته است که استقرار الگوی کشت بر اساس ابلاغ انجام شده به صورت مستمر هر هفته در استان‌های مختلف رصد و کنترل می‌شد.

ساداتی‌نژاد ابراز داشت: در راستای رعایت الگوی کشت نیازمند هم افزایی هستیم و داشتن پیوست ترویجی نیز در این زمینه ضرورت دارد که جلسات هماهنگی‌های با استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: طرح شهرهای مولد کشاورزی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور نهایی شده که در فاز نخست بر بستر شیلات دنبال خواهد شد که این ظرفیت در مناطق سواحلی کشور مطلوب است.

وی گفت: حل مشکل سکونت در شهرهای مولد کشاورزی نیز می‌بایست حل شود تا به دنبال آن اشتغال در بخش کشاورزی تقویت شود.

ساداتی‌نژاد عنوان داشت: در شهرهای مولد کشاورزی تولید و سکونت در کنار هم قرار خواهند گرفت و در عین حال پیش بینی برای استقرار واحدها و صنایع تبدیلی و فرآوری در این شهرها نیز برای عرضه تولیدات به بازار داخل و صادرات مورد توجه خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: فاز نخست این طرح در ۵ نقطه در جنوب کشور آغاز می‌شود که بر اساس تجربیات اجرای این طرح اقدامات لازم در زمینه گسترش طرح صورت می‌پذیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها