خرید حمایتی زیتون با قیمت حداکثر ۲۵ هزار تومان آغاز شد

مجری طرح زیتون گفت: خرید حمایتی میوه روغنی زیتون به قیمت حداکثر ۲۵ هزار تومان در هر کیلوگرم با توجه به میزان استحصال و کیفیت آن از این هفته در برخی استان‌های کشور آغاز شده است.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح زیتون اظهار داشت: پس از تصویب شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی مبنی بر قرار گرفتن میوه زیتون در زمره کالاهای اساسی و ابلاغ آن توسط وزیر جهاد کشاورزی در هفته گذشته، خرید حمایتی میوه روغنی زیتون براساس میزان استحصال و کیفیت روغن آغاز شده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و بخش‌‌های وابسته، خرید حمایتی را انجام می‌دهند.

جواد میرعرب رضی با تاکید بر این که تنها میوه روغنی زیتون مشمول خرید حمایتی می‌شود، اظهار داشت: اگر بتوان حدود 18 درصد روغن زیتون با کیفیت و فرابکر استحصال کرد قیمت خرید حمایتی آن حداکثر 25 هزار تومان در هر کیلوگرم میوه زیتون خواهد بود.

وی هدف و سیاست وزارت جهاد کشاورزی از خرید حمایتی میوه روغنی زیتون را تولید روغن زیتون با کیفیت به عنوان روغن سلامت‌محور دانست.

میرعرب ادامه داد: برخی ارقام زیتون دو منظوره و مصرف کنسروی و روغنی دارند و از این رو سایر حمایت‌ها در چارچوب کالاهای اساسی مانند تامین کود و سم شامل تمام باغات زیتون می‌شود.

به گفته وی خرید حمایتی میوه روغنی زیتون در استان‌های زنجان، قزوین، گیلان و گلستان آغاز شده و باغدارانی هم هستند که توانسته‌اند محصول خود را به قیمت بازار و بالاتر از قیمت خرید حمایتی به کارخانه‌های روغن‌کشی بفروشند که حمایت‌های لازم از کارخانجات صورت خواهد گرفت.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در همین حال اذعان داشت: مشوق صادرات و مجوز واردات روغن زیتون به افرادی داده می‌شود که در چارچوب خرید حمایتی میوه روغنی زیتون عمل کنند.

وی با بیان این که فصل برداشت میوه روغنی زیتون شروع شده است، پیش‌بینی کرد امسال دو برابر سال گذشته میوه زیتون در کشور تولید شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها