آخرین اخبار

تاکید بر اقدامات فنی و بهره‌وری منابع آب و خاک برای تحقق الگوی کشت در خوزستان

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: برای موفقیت در اجرای الگوی کشت در این استان باید در حوزه منابع آب و خاک اقدامات فنی و تخصصی انجام شود.

عکس
 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، آقارضا فتوحی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: امنیت غذایی از مهمترین بحث‌های اقتصادی در کشور است و از این رو اجرای الگوی کشت برای افزایش بهره‌وری در تولید و آب و خاک موثر است و موجب رونق کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۱۷ میلیون تن محصول در استان خوزستان اظهار داشت: در صورت استفاده از ظرفیت‌های این استان و بهره‌وری منابع پایه تولید می‌توان این میزان تولید را به ۴۰ میلیون تن رساند.

فتوحی در همین حال ترویج و آموزش برای افزایش بهره‌وری و استفاده درست از امکانات در بخش کشاورزی از جمله برای توسعه محصولات شیلاتی، گندم، نخیلات و جو را مهم خواند و بر آن تاکید کرد.

وی خواستار حمایت دولت از اجرای الگوی کشت در استان خوزستان شد و تشکیل کارگروه ویژه تخصصی برای دستیابی به راهکارهای نوین و اقتصادی کردن کشاورزی را پیشنهاد داد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد: استانداری خوزستان نیز تلاش می‌کند در کارگروه شورای کشاورزی، موضوع تامین آب را از طریق وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی پی‌گیری کند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها