آخرین اخبار

تقویت ذخایر راهبردی کشور با ورود ۳۴۰ هزار تن گندم

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با پهلوگیری ۵ فروند کشتی غول‌آسای حامل گندم در بندر شهید رجایی، میزان ذخایر استراتژیک این محصول راهبردی کشور، ۳۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش روز چهارشنبه  از شرکت بازرگانی دولتی ایران، در چند روز گذشته، ۵ فروند کشتی حامل ۳۴۰ هزار و ۸۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی استان هرمزگان پهلو گرفتند که محموله‌های آن‌ها پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی، تخلیه، بارگیری و به مقاصد تعیین شده ارسال خواهند شد.

 بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از طریق این بندر و سایر بنادر جنوب و شمال، وارد کشور شده و محموله‌های گندم این ۵ فروند کشتی که از جمله خریدهای شرکت بازرگانی دولتی ایران محسوب می‌شوند نیز طی ماه‌های گذشته، ثبت سفارش، خریداری و وارد کشور شده‌اند.

گفتنی است، علاوه بر محموله‌های گندم، بیش از نیم میلیون تن سایر انواع کالاهای اساسی از جمله ۲۴۷ هزار تن روغن خام، ۲۳۳ هزار تن برنج و ۶۲ هزار تن شکر خام نیز که از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده و در مراکز ذخیره‌سازی استان هرمزگان نگهداری می‌شوند، بر اساس برنامه‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران و به فراخور نیاز استان‌های مختلف کشور، به مقاصد مورد نظر ارسال می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها