سرانه تولید محصولات کشاورزی در ایران ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از متوسط دنیاست

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که عوامل خسارت زا در تولید غذا را از بین ببریم گفت: در صورتی که اقدامات مراقبتی برای حفظ غذا نباشد ۴۰ درصد محصولات کشاورزی از بین خواهد رفت.

به گزارش کشاورزپلاس علائی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات  امروز در مراسم روز جهانی غذا اظهار داشت:  با تولید 125 میلیون تن محصول کشاورزی در سال سرانه تولید هر بهره بردار 30 تن و سهم هر مصرف کننده 1500 کیلوگرم در سال است که از متوسط جهانی 300 کیلوگرم بالاتر است.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم  که عوامل خسارت زا در تولید غذا را از بین ببریم در صورتی که اقدامات مراقبتی برای حفظ غذا نباشد 40 درصد محصولات کشاورزی از بین خواهد رفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولیدات کشاورزی در 30 سال گذشته از 60 میلیون به 130 میلیون تن رسیده است و اکنون بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی در کنار تامین امنیت غذایی به سلامت غذا نیز توجه بیشتری می‌شود.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم که محصولات صادراتی ما برگشت میخورد به آن دلیل بود که اطلاعات از بازار هدف برای  محصولات کشاورزی  مختلف را نداشته ایم اما امروز با ایجاد سامانه رهگیری پایش لازم به صورت فرایند محور انجام می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربازدیدترین ها